برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در بیش از 50 نقطه سیستان و بلوچستان


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881885

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری مراسم دعای عرفه در بیش از 50 نقطه شهری و روستایی این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام منصور باقربیک تبریزی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به رعایت رهنمودهای بهداشتی در مراسم رو در رو دعای عرفه، اظهار داشت: اعطای روح و فیض دعای عرفه ساعت 17 امروز. نهمین ماه از حج، همزمان با سراسر کشور در بیش از 50 نقطه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

وی بیان کرد: انتظار این است که این مراسم هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بهتر از سال های گذشته باشد چرا که به هر حال این مجالس مذهبی تاثیر زیادی در جامعه به ویژه در تربیت نسل جوان دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به مصادف شدن شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) با روز عرفه گفت: شناخت شخصیت این بزرگوار باعث احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

وی افزود: دعای پرفیض عرفه در چهار نقطه شهر زاهدان اقامه می شود که مرکز این مراسم در مسجد علی بن ابی طالب (علیه السلام)، مسجد فاطمه معصومه (س) واقع در خیابان 14 سیستان، غار شهدا و شهدای گمنام در خیابان خرمشهر افتتاح می شود.

قربانی مستحب مقدّس در روز عید قربان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بخشی دیگر از سخنان خود به برپایی نماز عید سعید غدیر خم در تمامی نقاط شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: ایثار عید سعید قربان بر کسانی بسیار سفارش شده است. که توانایی دارند

وی آرامش را از محورهای این ایام عنوان کرد و تاکید کرد: هرکس ایثار می کند یک سوم آن را برای خود و خانواده اش بردارد و یک سوم آن را به همسایگانش هدیه دهد. از فقرا

باقرابیق افزود: عرفه روزی است که خداوند بندگان خود را به عبادت و اطاعت خود دعوت می کند و سفره های خیر و برکت بر آنان گسترده است، باید از فرصت روز عرفه و عید قربان برای برآورده شدن حاجات استفاده کنیم. مخصوصاً شفای بیماران و ریشه کنی. ویروس بدنام کرونا سوء استفاده کرد

لازم به ذکر است؛ مراسم تقدیم روح دعای عرفه امروز شنبه ساعت 17:00 با مداحی حاج امیر نعیمی به صورت محوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مزار شهدای گمنام واقع در بلوار خرمشهر زاهدان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید