مراسم دعای عرفه در زاهدان برگزار می شود


ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881831

حجت الاسلام منصور باقر بیگ تبریزی گفت: مراسم دعای پرفیض عرفه به صورت متمرکز در خیابان شهدای گمنام خرمشهر زاهدان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین منصور باقر بیک تبریزی; مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: مراسم معنوی دعای عرفه امروز شنبه ساعت 17 با مداحی حاج امیر نعیمی به محوریت اصلی و به تبع آن برگزار می شود. با رعایت پروتکل های بهداشتی در مزار شهدای گمنام واقع در بلوار خرمشهر زاهدان.

وی افزود: دعای عرفه که منسوب به امام حسین (ع) است و هر سال در روز قبل از کربان بایرام توسط زائران بیت الله الحرام در صحرای عرفات خوانده می شود و قرائت آن در هر مکان دیگری همراه است. بسیاری از فضایل

حجت الاسلام والمسلمین تصریح کرد: قرائت دعای عرفات به صورت خودجوش در مسجد علی بن ابی طالب(ع) و دیگر مساجد شهر زاهدان انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات با اشاره به اهمیت روز عرفه گفت: در تربیت دینی ما روز عرفه را عید الله اکبر یا عید الاعظم می نامند و یکی از مهم ترین روزهای سال است، اهمیت روز عرفه. این است که پیامبر اسلام و ائمه عطار در روایات فرموده اند که اگر نتوان از برکات و فضایل ماه مبارک رمضان بهره مند شد، باید صبر کند تا به روز عرفه برسد.

وی از عموم مردم زاهدان برای شرکت در این آیین معنوی دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید