عشایر زیر ذره بین بی حقوقی سپاه/ساخت حمام کنه و دانخوری گاو


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888434

شهریار سیاری گفت: قرارگاه اقتصادی و محرومان بسیج در حوزه عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون خدماتی هرچند اندک به جامعه عشایری کرمان ارائه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار سیاری مسئول بسیج عشایری استان کرمان و از بسیجیان ستاد اقتصاد و محرومیت زدایی در گفتگو با راه عالیوی گفت: با توجه به نامگذاری سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و اهمیت این مقوله، بسیج بر اساس فرمایشات مکرر ایشان در خصوص ارائه خدمات و محرومیت زدایی تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل این قرارگاه را اجرای هدفمند خدمات اقتصادی برای استان عنوان کرد و گفت: در این قرارگاه طرح ها، تصمیمات و اقدامات اجرایی به صورت علمی، هدفمند و نظام مند با حضور تمامی اعضا برای خدمت به جامعه شکل می گیرد. هدف بهتر و سریعتر است.

سیاری ادامه داد: سازمان بسیج عشایری استان نیز در این اردو عضویت دارد و با توجه به اینکه جامعه هدف این سازمان عشایر استان هستند، ظرفیت ها، فرصت ها و مشکلات جامعه عشایری استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. این کمپ تا اعضای کمپ بتوانند تصویر روشنی از بهره برداری از ظرفیت و ارائه خدمات و محرومیت زدایی داشته باشند.

مسئول بسیج اشعری استان اذعان داشت: این قرارگاه ضمن تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی استان با تمام توان از دستگاه های اجرایی استان مرتبط با اقشار عشایری دعوت به همکاری موازی و منزوی می نماید. با هماهنگی و همکاری این قرارگاه جلوگیری شود تا بتوانیم با تمرکز بیشتر در خدمت جامعه فهیم و غیور عشایری استان باشیم.

وی اذعان داشت: قرارگاه محرومیت زدایی عشایری از ابتدای امسال تاکنون خدمات اندکی به جامعه عشایری استان ارائه کرده است که به اختصار به آن اشاره شد.

سیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری در زمینه اسکان عشایر برای کمک به ساخت 75 مسکن نیازمندان، بهسازی و مرمت 90 واحد، ساخت 135 چشمه و سرویس بهداشتی، ساخت و ساز و 5 واحد مسکونی نوسازی شده است.

وی به ایجاد زیرساخت های مناسب برای تسهیل زندگی عشایر اشاره کرد و گفت: 1850 متر آسفالت معابر عشایری مرمت و بهسازی شد، 16 مسجد و حسینیه نیز برای تسهیل تحصیل علم نوسازی و نوسازی شد، 8 مدرسه نوسازی شد. و ساخته شده است.

این مسئول بسیج عشایری ادامه داد: احداث 2 واحد شستشو، 150 متر کشش روستایی، 50 متر گازرسانی، تعمیر و بازسازی چاه، حفر چاه جدید و آبرسانی به صورت تانکر با مخزن 58 هزار سی سی. و بیش از 13000 متر آب آشامیدنی، ساخت 12 خانه و مرمت خانه عالم، ایجاد 37 کارگاه اقتصاد مقاومتی از دیگر فعالیت های این گروه است.

سیاری با بیان اینکه دامداری شغل اصلی عشایر است لذا برای احیاء و مراقبت از این شغل به آنها خدمات ارائه شده است و افزود: 70 هزار و 630 راس دام در طرح سلامت دام واکسینه شده و 50 تن راس نیز در آن واکسینه شده است. توزیع بین عشایر، احداث حمام ضد کنه، احداث 2 لانه گاوداری و ایجاد سوله از دیگر اقدامات انجام شده برای عشایر است و همچنین 14 تانکر آب نیز برای تعدادی از نیازمندان خریداری شد.

وی تاکید کرد: بر اساس خدمات فرهنگی 14 دانشجو به این مناطق اعزام شدند و 83 گروه جهادی برای انجام خدمات همراهی و به مناطق خدمات رسانی اعزام شدند و 22 قبور مطهر شهدای عشایر مرمت و مرمت شد.

رئیس بسیج عشایری تصریح کرد: با توجه به اینکه عشایر عشایری هستند و زیرساخت های بهداشتی و درمانی کمتری دارند، لذا علاوه بر نگهداری 43 باجه خدماتی، 25 تیم پزشکی و دندانپزشکی تحت عنوان گروه سلامت به مناطق اعزام شده اند. مشکلات عشایر را حل می کنند.

شهریار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: برای محرومیت زدایی و تسهیل ازدواج جهیزیه تهیه و به 48 زوج اهدا شد و برای تسهیل امر تحصیل برای 162 دانش آموز لوازم التحریر، کیف و کفش خریداری شد. برای اشتغال 645 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد و به افراد پرداخت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید