نقش دانخوری ها و مشکلات جدید قالی بافی

نقش دانخوری ها و مشکلات جدید قالی بافی

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس، به «ممنوعیت نطق» هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان واکنش نشان داد و چنین چیزی را «رفتار نمایندگان مردم در حیطه اختیارات هیئت نظارت» دانست. او حتی رئیس مجلس هم نیست».

به گفته این نماینده مجلس، این موضوع «بدعتی است که آقای کلیباف در مجلس انجام می دهد و اجرا می کند و ممکن است برای هر نماینده ای پیش بیاید». علیرضابیگی همچنین گفت که آقای قالیباف برای اینکه «حقیقت آشکار نشود و هم مجلس و هم ایشان باید پاسخگوی تاریخ باشند» دست به چنین اقدامی زده است، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ، اینکه علیرضا بیگی نماینده تبریز که خودروهای شاسی بلند تصادف را دریافت کرده بود توسط نمایندگان برای لغو استیضاح وزیر صنعت علنی شد، آنها از سخنرانی قبل از دستور ممنوع هستند.

«غلامرضا نوری قزلجه» دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس شورای اسلامی گفت: اظهارات شما مبنی بر اینکه علیرضابیگی نماینده تبریز اجازه صحبت ندارد چرا که شورای نظارت بر عملکرد نمایندگان این تصمیم را گرفته، نگران کننده است. رقت انگیز و خطرناک .. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از اختیارات خود در این زمینه فراتر رفته و تصمیم این هیئت مبنی بر ممنوعیت سخنرانی علی رضابیگی برخلاف اصول قانون اساسی است. این تصمیمی ناعادلانه علیه ملت و به ویژه مردم تبریز است که نماینده آنها حق حرف زدن ندارد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مردم باید قانون را در رویه خود ملاک قرار داده و از طرح بدعت‌های خطرناک و تضعیف شهامت و حیثیت نمایندگان خودداری کند.

«محمدباقر قالیباف» در پاسخ به این اخطار گفت: کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان آیین نامه ای دارد و در صورت وجود اشکال باید بازنگری شود. در چهارمین سال فعالیت مجلس، حجت الاسلام ذوالنوری رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مردم است که به صورت قاطع تشکیل جلسه داده و در صورت لزوم تجدید نظر خواهد شد. جلسه این هیئت به زودی برگزار می شود و این امر اولین دستور کار آنها خواهد بود

در ادامه جلسه جلیل رحیمی جهان آبادی نیز به همین موضوع اعتراض کرد و گفت: اعتراض خود را به تصمیم هیئت رئیسه برای نظارت بر رفتار نمایندگان برای ممنوعیت سخنرانی علی رضابیگی اعلام می کنم. من کاری به محتوای سخنان علی رضابیقی ندارم و در قوه قضاییه در حال رسیدگی است اما اجازه ندادن نماینده در شورای اسلامی برای صحبت خلاف قانون اساسی است. هر نماینده ای حق اعتراض به مصوبه هیات نظارت را دارد و من نیز اعتراض خود را به ممنوعیت نطق علی رضابیقی اعلام می کنم. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مردم نباید برخلاف قانون تصمیم بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید