علت این زمین لرزه ها در مناطق روستایی جنوب بوینور کشف شد


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822618

نماینده اداره کل زمین شناسی منطقه شمال شرق کشور:

حسنعلی حسین زاده گفت: با توجه به وقوع زمین لرزه در مناطق روستایی جنوب شهرستان بوینورد، مطالعات سازمان زمین شناسی شمال شرق کشور انجام شد و نتایج بررسی ها نیز اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسنعلی حسین زاده سخنگوی اداره کل زمین شناسی و تحقیقات معدنی منطقه شمال شرق کشور به عصرترک گفت: در حال بررسی علت وقوع زلزله در این مناطق روستایی بودند.

حسین زاده با بیان اینکه بررسی ها و گزارش هایی صورت گرفته است، گفت: برداشت های اولیه از این مطالعات نشان می دهد که با توجه به اینکه بیشتر ساختار زمین شناسی این منطقه آهکی است، این ساختار آهکی به مرور زمان در ارتباط با آب اسیدی و آب باران رو به زوال رفته است.

وی افزود: بر اساس تحلیل های انجام شده در ساختار زمین شناسی این منطقه یک سری فضاهای خالی ایجاد شده است که به مرور زمان افزایش یافته است.

نماینده اداره کل زمین شناسی و تحقیقات معدنی منطقه شمال شرق کشور ادامه داد: شکاف هایی در داخل سنگ ها در زمین این منطقه وجود داشت که باعث ریزش سنگ ها به داخل زمین و این ریزش باعث ایجاد ارتعاشات و ارتعاشات شد. مناطق روستایی این لرزش ها را به صورت امواج در خانه های خود احساس کرده اند.

وی همچنین گفت: در این بررسی ها هیچ گونه نشانه ای از ترک یا رانش زمین در این مناطق روستایی مشاهده نشد که نشان از وقوع رانش یا رانش زمین در این منطقه دارد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: از روستاییان و اعضای شوراهای این روستاها خواسته شده است که برای ادامه تحقیقات، هرگونه نشانه ای از فرورفتگی یا ترک خوردگی زمین را گزارش کنند. زمین شناسی شمال شرق طی دو سال گذشته در حال ارزیابی و پردازش داده های ماهواره ای این مناطق بوده است، بنابراین در صورت مشاهده آثار شکاف و فرونشست در این مناطق، به تحقیقات خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید