علت مرگ مهسا امینی توسط کمیته 19 نفره تایید شد

علت مرگ مهسا امینی توسط کمیته 19 نفره تایید شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: خلاصه علت فوت مرحوم مهسا امینی به تایید کمیته 19 نفره پزشکی رسید.

مهدی فروزش در گفت و گوی ویژه خبری درباره پرونده مهسا امینی گفت: در این مورد زمانی که آزمایشات سم شناسی و پاتولوژی را دریافت کردیم، با دریافت توضیحات پرسنل بیمارستان کسری و کارکنان و تکنسین های اورژانس 115 و اظهارات کتبی پرستار مقیم از نیروی انتظامی و با مصاحبه با پدر متوفی و ​​بررسی کلیه سوابق پزشکی و سابقه عمل جراحی که در این مورد خاص وجود دارد و با توجه به نتایج معاینات و کالبد شکافی انجام شده خلاصه شد. و با دعوت از 19 پزشک مختلف که در رشته های پزشکی برتر هستند و از متخصصان برجسته پزشکی در رشته های مختلف هستند، کمیته ای تشکیل شد و اعضای کمیته موضوع را از نظر تخصصی خود بررسی کردند و در نهایت نظرات جمع بندی شد و ما علت مرگ را به مراجع قضایی اعلام کرد.

وي افزود: در ساير موارد فقط يك پزشك براي احراز علت فوت تخصص مي‌دهد، اما در اين مورد خاص با دستور قوه قضائيه كميسيوني متشكل از 19 پزشك از تخصص‌هاي مختلف (اعصاب، قلب و عروق، غدد). و غیره))، فقط 5 نفر از آنها در سازمان ما کار می کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: در تمامی آزمایشاتی که انجام می شود بسته به نوع آزمایش و روند آزمایش زمان متفاوت است. در مورد مرحوم مهسا امینی نمونه ها از نوع پاتولوژیک و سم شناسی بوده است. در هفته اول نتایج آزمایشات سم شناسی ما کاملاً مشخص بود اما با توجه به اینکه روند مورد نظر در آزمایشات پاتولوژی مدتی طول کشید زمان به دو تا سه هفته افزایش یافت تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در پیشرفته ترین کشورهای جهان، برای انجام معاینات پاتولوژیک به همین مدت دو تا سه هفته نیاز است.

فروزش افزود: پرونده مرحوم امینی را از وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت جویا شدیم و سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مدارکی را برای ما ارسال کردند مبنی بر اینکه مرحوم امینی در سن 8 سالگی فوت کرده است. در سال 2086 بر اساس پرونده بیمارستان تخصصی میلاد، وی دچار تومور خوش خیم مغزی شد و به دلیل علائم سردرد، اختلال رشد و اختلال بینایی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: تمامی نظرات ما مستند و مستند به مدارک پزشکی است. بخشی از مستندات ما مربوط به مراجعات سرپایی مرحوم امینی از پزشکان و متخصصان و متخصصان پزشکی در رشته های مختلف بود. نظر ما صرفاً بر اساس کالبد شکافی و مشاهدات پس از مرگ نبود، بلکه سوابق بیمارستانی و سرپایی بیمار را بررسی کردیم.

فروزش تصریح کرد: بیشتر مراجعات ایشان در شهر تبریز بوده که دکتر سیامک شیوا در سال 1394 بارها از این مرحوم عیادت کردند و بعد از سال 1394 مراجعات مکرر دیگری نیز داشتند و همچنین در سال 1396 از دکتر بهرامی فوق تخصص غدد در تبریز عیادت کردند. در معاینات فیزیکی مهسا امینی هیچگونه علائم و نشانه ای مبنی بر آسیب دیدگی از ناحیه سر و صورت مشاهده نشد. هیچ خونریزی در گوش و هیچ نشانه ای از خونریزی یا از هم پاشیدگی در پارانشیم مغز وجود نداشت و فقط یک توده ناشی از عمل قبلی پیدا کردیم.

مدیرعامل سازمان پزشکی قانونی استان تهران با ارائه مدارک پزشکی عمل جراحی مغز مهسا امینی در سن 8 سالگی برای تومور مغزی گفت: پدر مرحومه مهسا امینی طی مدتی در پزشکی قانونی استان تهران حضور یافت. معاینه اولیه و کالبد شکافی جسد دخترش. همچنین پدر متوفی در جلسه کمیسیون پزشکی بار دیگر به همراه وکلای خود در سازمان پزشکی قانونی حاضر شد.

فروزش در این تلویزیون تاکید می کند: سازمان پزشکی قانونی به عنوان بازوی قدرتمند دستگاه قضایی، وظیفه و رسالت برقراری عدالت و کشف حقیقت در جامعه است. ما سالانه بیش از 2.5 میلیون پرونده را رسیدگی می کنیم و بیش از 30000 پرونده که دارای عوارض خاص هستند توسط کمیته های ما بررسی و کارشناسی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید