علیرضا جهانبخش در یک قدمی تاریخ سازی است

علیرضا جهانبخش در یک قدمی تاریخ سازی است

امشب در فینال لیگ کنفرانس اروپا از ساعت 23:30 رم در ورزشگاه تیرانا آلبانی به مصاف فاینورد می رود. لیگ اروپا اولین فصل خود را خواهد داشت و هر تیمی می تواند با یک پیروزی نام خود را در تاریخ جاودانه کند. مورینیو بیشتر از همه برای کسب این جام تلاش می کند تا به اولین مربی تاریخ تبدیل شود که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ اروپا شده است.

از طرفی این دیدار برای کاپیتان تیم ملی کشورمان اهمیت زیادی دارد. جهانبخش پس از علی دایی دومین بازیکن ایرانی است که به فینال اروپا می رسد. دایی در فصل 99-1998 با بایرن مونیخ به فینال بارسلونا رسید اما در 2 دقیقه قهرمانی را به منچستریونایتد واگذار کرد. جهانبخش این شانس را دارد که به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود که از قهرمانی در رقابت های اروپایی جان سالم به در می برد.

ستاره کشورمان در این هفته ها نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و از این نظر کمتر در ترکیب اصلی حضور دارد. انتظار می رود او امشب را از روی نیمکت آغاز کند.

ژوزه مورینیو درباره این مسابقه گفت: وقتی در رم کار می کنید، در رم زندگی می کنید، در رم نفس می کشید. این احساس نزدیک و ارتباط صمیمانه را از روز اول احساس کردم. این احساس را داشتم که با یک تیم بزرگ قرارداد امضا کرده ام. تیم بزرگی که هنوز به فینال نرسیده است. من بسیار احساساتی هستم و این مسابقه برای ما مانند فینال لیگ قهرمانان اروپا است.

مورینیو امیدوار است بتواند در ستاره انگلیسی خود برای کسب عنوان قهرمانی بدرخشد. آبراهام با 17 گل بهترین گلزن گرگ ها در سری آ بود و نقش مهمی در صعود این تیم به لیگ اروپا داشت. او گفت: رسیدن به فینال یک رویا بود. رم شایسته صعود به فینال بود. این هم برای مدت طولانی خیلی خوشحالم که توانستیم رم را به این مرحله برسانیم.

بیش از 66 درصد از کاربران در نظرسنجی یوفا پیش بینی کردند که رم امشب مقابل فاینورد پیروز خواهد شد.

آرنه اسلات، سرمربی فاینورد گفت: برای رسیدن به فینال به فرصت نیاز دارید، اما این گروه نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. ما باعث افتخار هوادارانمان شدیم. البته هنوز چیزی نبرده ایم و واقعاً می خواهیم به جام برسیم.

فاینورد در 6 بازی اخیر خود سه برد، 2 تساوی و یک باخت داشته است، اما رم در 6 بازی اخیر خود دو برد، سه تساوی و یک باخت داشته است.

رم در سری آ ششم شد و به لیگ اروپا راه یافت، اما فاینورد پس از آژاکس و آیندهوون سوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید