علیه استقلال سوت می زدند/امیدوارم با VAR همه چیز عادلانه شود

جواد نکونام وی در نشست خبری پیش از بازی که امروز در سالن کنفرانس کمپ مرحوم ناصر حجازی برگزار شد، گفت: مثل همه دیدارها سعی می کنیم تیم حریف را آنالیز کنیم و از نقاط ضعف و قوت آنها فکر کنیم. این مسابقه ای است که نیاز به تمرکز بالایی دارد. این را به بازیکنان هم گفتم. امیدوارم بازی جذابی برای هواداران باشد.

مربی استقلال تهران افزود: به دنبال برد در این بازی هستیم. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم. گاهی با شیطنت به بیراهه می رویم. ما تغییر مدیرعامل داشتیم و نتوانستیم تیم را آنطور که می‌خواستیم بسازیم. در آن زمان هیچکس انتظار قهرمانی نداشت، اما زمانی که به بالای جدول رسیدیم، این تنش ها به وجود آمد.

و ادامه داد: نمی دانم چرا بقیه تیم هایی که از اول فصل در حال خالی کردن و پر کردن لیست هستند، از قهرمان شدن حرفی نمی زنند. من در مورد فوتبال صحبت می کنم. سال گذشته لیست ما 19 بازیکن بود و برخی بازیکنان زیر 23 سال داشتند و همه آن تنش ها متفاوت بود.

وی درباره هدایت غیرمنتظره ای که در ابتدای فصل هیچکس به آن فکر نمی کرد اما اکنون این تیم مدعی قهرمانی است، تاکید کرد: سال گذشته تیم فوق العاده با تمام ستاره ها نتیجه نگرفت اما اکنون متأسفانه هستیم. نه به عنوان تیم خوب و دوست داشتنی.” چنین مواردی پیش می آید. باز هم به هواداران تاکید می کنم که باید بسیار باهوش باشیم.

نکونام ادامه داد: فوتبال نیاز به ابزار دارد. ما هیچ ابزاری نداریم. بازیکنان سخت تلاش کردند و با تمام وجود در هر بازی حضور داشتند. من به جدول نگاه نمی کنم تا ببینم چند امتیاز داریم. هر بازی برای ما مهم است و باید برنده شویم.

وی در خصوص ذخیره روی نیمکت دو تیم برای دربی 102 و همچنین تقابل او و مهدی هاشمی نسب مقابل پرسپولیس که پر از ذخیره بود، تاکید کرد: برای دربی های دیگر کاری ندارم، چه اتفاقی افتاد. . شرایط خاصی داشت. مهدی هاشمی نسب را همه می شناسند. او رک صحبت می کند. تا زمانی که کسی اقدام نکند واکنشی نشان نمی دهد. بازی پارسال و دیدار دو روز پیش تمام شد و بازی فردا یک دیدار جدید است.

سرمربی آبی پوشان درباره تاثیر مصدومیت های این تیم برای بازی با پرسپولیس گفت: قطعا همین طور است. می توان گفت در طول تعطیلات لیگ چند مصدوم داشتیم. این تعطیلات فقط به نفع تیم هایی بود که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند. ما از سازمان لیگ خواستیم یک روز بازی ما را جلو ببرند اما نشد. این وضعیت به تیم ضربه زد. در بازی قبل مصدوم شدیم اما خوشبختانه امروز دو بازیکن مصدوم تمرین کردند تا فردا در مورد آنها تصمیم بگیریم.

وی درباره تاثیر شکاف استقلال و پرسپولیس در فصل اول و کمک مالی هواداران رقیب در این زمینه گفت: در حال بررسی هستیم. خودشان هم تایید کردند. من در مورد تیم حریف صحبت نمی کنم. کمیته انضباطی در این مورد نظر خواهد داد. با این محدودیت بودجه و تعداد بازیکنان ما چند سال بیشتر دوام نمی آورد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: وضعیت خوبی نیست، فوتبال باید بر اساس قوانین فوتبال نوشته شود. ما باید قراردادها را کنترل کنیم. هر باشگاهی می تواند بیشتر یا کمتر پرداخت کند. من به صراحت می گویم که پنج تیم رعایت نکردند.

نکونام درباره حساسیت نیمکت دو تیم گفت: هیچ نگرانی بابت بازی فردا ندارم چون از نوع آنها هستیم و همه چیز را می دانیم. با دربی قبلی این اتفاق نمی افتد. به هر حال امیدوارم داور مثل داوری که در مهمانی آنها بود تمام نشود.

نکونام درباره استفاده از سیستم داور ویدیویی تصریح کرد: قبل از اینکه بیایم به من گفتند VAR داریم و خوشحالیم. آنچه مهم است رعایت عدالت در این زمینه است.

نکونام مدعی صحبت های ارشادی است: وقتی بازیکنان دو تیم وارد زمین شوند، مشخص می شود که قیمت ها چقدر است. تایید میلیون ها هوادار واضح است و همه چیز روی میز است. مسئولیت با افرادی است که تصمیم می گیرند یک امتیاز یا چند امتیاز را از دست بدهند، کسانی که وقتی با سوال می روند به باشگاه ما توهین می کنند. احترام باید حفظ شود.

نکونام در ادامه درباره ضربه گل محمدی به سینه داور در دربی های گذشته، اما اتفاق خاصی برای او نیفتاد، ادامه داد: تا این حد مشخص است. اگر VAR باشد، حداقل این اتفاق نخواهد افتاد. من در سال های اخیر به عنوان هوادار استقلال بازی را تماشا کرده ام و الان که مربی هستم همیشه این مشکلات به ضرر او بوده و استقلالی ها را هو می کردند. امیدوارم با VAR همه چیز عادلانه باشد.

نکونام با اشاره به احتمال تنش نیمکتی خاطرنشان کرد: بحث هایی مانند شما خبرنگاران وجود دارد که با همکاران خود چالش هایی دارید، بنابراین می دانیم که چنین چالش هایی وجود دارد.

سرمربی استقلال در پایان گفت معمولا دربی ها زیبا نیست و آیا فردا شاهد بازی تهاجمی استقلال خواهیم بود؟ گفت: چرا این سوال را از شرکت کننده نمی‌پرسی؟ حالا این همه داربی خوشگل نیست چرا این دفعه دنبال داربی خوشگله؟