علی باقری گفت وگو درباره احیای برجام را یک «ابتکار هوشمندانه» خواند.

علی باقری گفت وگو درباره احیای برجام را یک «ابتکار هوشمندانه» خواند.

روز جدید علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست راهبردی خنثی سازی تحریم ها در کنار ابتکار حیله گرانه برای رفع تحریم ها، ترفند دشمن را برای توقف قطار برای توسعه همه جانبه کشور خنثی کرد. “

یکی از مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت که سایر کشورهای تحت تحریم نیز به دنبال اطلاعات برای خنثی کردن تحریم ها علیه ایران هستند.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه صبح امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) به همراه تعدادی از مدیران کل این وزارتخانه از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و نفت بازدید کرد.

معاون وزیر امور خارجه در حاشیه این بازدید گفت: سیاست راهبردی خنثی سازی تحریم ها در کنار ابتکار حیله گرانه برای رفع تحریم ها، ترفند دشمن را برای توقف قطار برای توسعه همه جانبه کشور خنثی کرد.

حفاری در ادامه به تشریح روند کسب دانش برای خنثی سازی تحریم ها پرداخت و گفت: اوباما سپس آن را برای خنثی سازی تحریم های ناشی از کمپین فشار حداکثری ترامپ به دانش تبدیل کرد و اکنون دیگر کشورهای تحت تحریم نیز به دنبال کسب دانش برای خنثی سازی تحریم های ایران هستند.

وی توانایی خنثی سازی تحریم ها را عاملی بازدارنده در برابر تحریم های سرکوبگرانه توصیف کرد و افزود: توانایی دانشمندان و صنعتگران در خنثی سازی تحریم ها، علاوه بر افزایش چشمگیر ظرفیت دیپلماسی برای رفع تحریم ها، توانایی کشور در بازدارندگی تحریم های سرکوبگرانه را به میزان قابل توجهی تضعیف می کند. ارتقا.
حفاری افزود: پایداری لغو تحریم ها در گرو حفظ و تقویت ظرفیت سخت و نرم برای خنثی سازی تحریم ها است.
معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشور در رفع تحریم ها نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات و اجرای تعهدات بین المللی از جمله توافق لغو تحریم ها بسیار جدی است، به دشمن اعتماد نکرده و انجام می دهد. متکی به خارجی ها نیز مصمم به اجتناب از تحریم هستند. عقلانیت انقلابی ایجاب می کند که با عدم اعتماد به دشمن و تکیه بر بیگانگان از همه امکانات در عرصه دیپلماسی برای حفظ منافع ملی استفاده کند.

باقری در پایان گفت: وزارت امور خارجه علاوه بر اینکه تمام تلاش خود را برای رفع حداکثری تحریم ها در حوزه دیپلماسی انجام می دهد، با حضور دانشمندان و فناوران حوزه انرژی کشور از تمام ظرفیت های بین المللی استفاده خواهد کرد. ارتقای ظرفیت کشور برای خنثی کردن تحریم ها.

دیدگاهتان را بنویسید