علی دایی به فوتبال برمی گردد؟ آسایش از شهریار

علی دایی به فوتبال برمی گردد؟  آسایش از شهریار

الیاس حضرتی در یادداشتی با عنوان «عیب یابی و رفع شکاف ها» در روزنامه اعتماد نوشت: جوامع مختلف در کنار پیشنهادات جدید و بدیع، برای ثبات و پیشرفت خود به آداب و رسوم و سنت های ریشه دار و منسجم نیز نیاز دارند. یکی از سنت های حسنه در جامعه ایرانی که قرن ها و دهه ها ریشه در ناخودآگاه جمعی ایرانیان دارد، نسل به نسل منتقل شده و بسیاری از مشکلات جامعه ایران را حل کرده است، توانایی حل مشکلات، نارسایی ها و نارسایی هاست. اختلافات از طریق ریش صفیدان و افراد قابل اعتماد.

بزرگان سفید پوست افرادی دوست داشتنی، دلسوز و قابل اعتماد هستند که بین طرفین دعوا می ایستند و همیشه در مواقع مشکلات بر اساس مسئولیت اجتماعی که بر دوش خود احساس می کنند عمل می کنند و بر زخم های اختلاف، دوری، جدایی و دوقطبی التیام می بخشند. بر این اساس بود که اختلافات بین دو ملت، دو قبیله، دو خانواده و حتی مشکلات بین دولت ها و مردم یا دولت ها و بخشی از جامعه حل شد. با نگاهی به سوابق این افراد دلسوز و قابل اعتماد، متوجه می شویم که این افراد اغلب در رسیدن به اهداف دوستی خود موفق می شوند. زیرا این افراد هدفی جز دلسوزی، علاقه به حل مشکلات و رفع شکایات و… نداشتند.

اما متاسفانه در فضای گرم جامعه ایران از دیرباز نوعی سردی، بی تفاوتی و بی روحی مشاهده می شود. اکثر اقشار جامعه ایران نسبت به مشکلات یکدیگر، درخواست اقوام و همسایه ها، درخواست های همسایه ها و … بی تفاوت هستند. این مشکلات زمانی جدی تر می شود که دامنه بی تفاوتی ها به مسائل و مشکلات کشور برسد. هفته گذشته آقای احد جودی سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان و نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس و یکی از دلسوزترین و علاقمندترین افراد کشور با من تماس گرفت و اعلام کرد که در حال برنامه ریزی است. گردهمایی برای تبریک، طلبگی و همدردی با آقا علی، تشکیل دایره و فراهم آوردن زمینه بصری تشکیل دهد.

من از این برنامه استقبال کردم و او را تشویق کردم که هر چه زودتر زمینه این کار خوب و شیرین را فراهم کند. واقعیت این است که مدت هاست به دنبال راه حل هایی هستم که زمینه را برای رفع ناراحتی ها و فاصله ها در جامعه ایران فراهم کند. اگر بین هنرمندان شکاف است، اگر بین هنرمندان تئاتر، بین احزاب سیاسی، بین احزاب سیاسی و مهمتر از همه، اگر شکافی بین مردم و دولت وجود دارد، چگونه می توان این شکاف ها را کم کرد و زخم ها را ترمیم کرد. ? و شکاف ها را حذف کرد؟

بر این اساس امروز (دوشنبه) در جمع مفاخر، مفاخر و مفاخر آذربایجانی زبان (عموم) و رجال استان اردبیل (به طور خاص) اعم از سابق اجرایی، مقننه، ورزشی، سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و. .. گروه ها 30 نفره تشکیل دادیم و با آقای علی دایی آشنا شدیم. در این دیدار گفتگوهای مفصل و ابراز همدردی با ایشان انجام شد.

نباید فراموش کرد که علی دایی به نوعی پرچمدار ایران و چهره برجسته کشور است. شاید در بسیاری از نقاط جهان ایران را از نظر جغرافیایی نشناسند، اما علی دایی را می شناسند و بنابراین ایران را دوست دارند، ایرانیان را در آغوش می گیرند و خاطرات مشترکی را می سازند. دای شخصیتی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. اگر بین دو کشور مشکلی وجود دارد، این دوری ها، کینه ها و دوری ها باید با برنامه ریزی جمعی جبران شود. تلاش ما ایجاد یک سنت حسنه است که به گسترش و حل مشکلات ادامه دهد. بی شک سوء تفاهم های ایجاد شده در همه سطوح قابل رفع است و هر یک از افراد حاضر در این جلسه با برنامه ریزی دسته جمعی برای رفع هزاران گره مشکل تلاش خواهند کرد. امیدواریم سایر افراد، جریان ها و شخصیت ها وارد عرصه حل مشکل شوند و خلأها را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید