علی شارلوا را ترک می کند، من بازیکن آزاد خواهم بود

ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781980

قراردادم را با شارلوا به نفع باشگاه تمدید کردم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از حضور مشترکشان در باشگاه شارلوا بلژیک می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی گلی زاده بازیکن تیم ملی فوتبال و یاسمن فرمانی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران که تیم ملی فوتبال کشورمان و عضو باشگاه شارلوا بلژیک هستند در مورد وضعیت خود و ملی پوشان صحبت کردند. تیم در مصاحبه با پادکست “امتیاز”.

علی گلی زاده درباره حضور سه ساله اش در شارلوا و تغییراتی که در سبک بازی اش ایجاد شد، گفت: زمانی که از لیگ ایران به اروپا آمدیم شروع کار سختی بود. بعد از این موقعیت اما از نظر بدنی و تاکتیکی پیشرفت کردیم. شخصاً وقتی در یک تیم هستید پیشرفت وجود دارد. برای من این حضور تاثیرگذار بود و 50 تا 60 درصد فوتبالم تغییر کرد و سبکم را تغییر داد.

یاسمن فرمانی در پاسخ به همین سوال گفت: سبک فوتبال ایران و بلژیک متفاوت است و در مسابقات قهرمانی دیده می شود. زمانی که برای اولین بار وارد شدم، چهار یا پنج ماه طول کشید تا جا بیفتم، اما خیلی سریع سازگار شدم و اکنون شرایط ایده آلی دارم.

بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در پاسخ به عده ای که معتقدند گلی زاده باید به قهرمانی اسپانیا یا پرتغال برود و سبک فوتبالی او به مسابقات قهرمانی فوتبال این کشورها می رود در حالی که قراردادش را به مدت چهار سال با شارلوا تمدید کرد. وی گفت: او در کنار ما و باشگاه بود و این یک برنامه برای آینده است. اول اینکه تمدید قرارداد نشان دهنده اعتماد باشگاه است و زمانی که خوب عمل کند، باشگاه قرارداد بلندمدتی امضا خواهد کرد که به نفع باشگاه باشد. طبیعتاً افکار زیادی پشت این قرارداد بلندمدت نهفته است و امیدوارم و تلاش می کنم تا این اتفاق (تغییر تیم) در پایان این فصل رخ دهد.

فرمانی در مورد قراردادش با شارلوا نیز گفت: قرارداد من چهار ساله است اما در قراردادم پذیرفتم که اگر علی از شارلوا جدا شود من هم بازیکن آزاد باشم و در هر کشوری که علی رفت می توانم. به فوتبال خود در این کشور ادامه دهید.» آن را به من بدهید، زیرا اولویت من زندگی من است و بعد فوتبال مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که لیگ بانوان بلژیک همیشه زنده پخش نمی شود و شاید خیلی ها سطح فوتبال این کشور را ندانند اما به تجربه خودش فوتبال بانوان ایران می تواند از فوتبال بلژیک چه الگوهایی بگیرد و آیا حضور فوتبالیست های ایرانی وجود دارد یا خیر. در بلژیک به این تیم گفت: “سطح فوتبال اینجا بالاست.” با این حال، یک نکته در مورد پخش زنده این است که در هیچ کجای دنیا مسابقات فوتبال زنان مانند فوتبال مردان به صورت زنده پخش نمی شود. با این حال هر هفته یک بازی از لیگ بانوان به صورت زنده پخش می شود و سه بازی ما از یک سال قبل به صورت زنده پخش می شود و به زودی یک مسابقه دیگر نیز پخش می شود. امیدوارم به زودی این اتفاق در فوتبال ایران بیفتد. اسباب بازی های ایرانی از توانایی ها و قابلیت های بالایی برخوردار هستند و اگر شرایط انتقال آنها فراهم شود عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت.

گلی زاده در خصوص تفاوت پست بازی خود در شارلوا با تیم ملی گفت: وضعیت من نسبت به فصل گذشته تغییر کرده و اکنون از بازی بیشتر لذت می برم. الان بین پست 10 و 8-6 انواع دارم، که پست 6 در دفاع و حمله دارم، گاهی پست شماره 8 هستم و گاهی پست شماره 10. در شارلوا کمتر به عنوان وینگر بازی می کنم اما در تیم ملی سبک بازی ما متفاوت است و مربی تصمیم می گیرد با کدام سیستم بازی کنیم. ما هم باید سریع تطبیق پیدا کنیم و هر جا که باشد از تصمیم مربی تبعیت می کنم.

جاسمن فرمانی که رکورد 200 بازی باشگاهی را به ثبت رسانده است، در پاسخ به این سوال که هدفش برای 200 بازی آینده و برای کسانی که بازی او را نمی بینند در چه پستی بیشتر بازی خواهد کرد، گفت: باید ببینم. علی کجا می رود.» اگر او به اسپانیا برود من هم به اسپانیا می روم. من بیشتر در پست هافبک دفاعی بازی می کنم و یکی از هافبک های دفاعی تیم ملی 1-3-2-4 هستم اما در شارلوا من بیشتر در پست 10 یا 8 بازی می کنم.

بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان به صعود به جام ملت های آسیا، همگروهی با هند، چین و چین تایپه و هدف این تیم اشاره و خاطرنشان کرد: این مرحله اول و مقدماتی همیشه برای ما بسیار سخت بود و معمولا تیم های ایرانی حذف می شدند چون ما همیشه با تیم هایی بازی کردیم که از نظر رده بندی بالاتر بودند اما این بار با تمرینات شدید بدنی و تاکتیکی آماده بودیم، روحیه خوبی در بین بچه ها وجود داشت، حریفان را شکست دادیم و اکنون جزو 12 تیم برتر آسیا هستیم. در جهان ژاپن، چین، استرالیا. ما در گروه خوبی هستیم و امیدوارم دوباره همین روند را ادامه دهیم. بچه ها هنوز تمرین می کنند و سخت کار می کنند تا به این نقطه برسند. از هر گروه دو تیم جواز حضور در جام جهانی را کسب می کنند که امیدوارم به هدف خود برسد.

علی گلی زاده درباره تقابل تیم ملی با لبنان و سوریه نیز گفت: تا اینجای کار نتایج خوب بوده، پیشتاز هستیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم در این دو بازی تکلیف خود را مشخص کنیم و با شش امتیاز قطعا صعود خواهیم کرد “و استرس نداشته باشید. البته فوتبال غیرقابل پیش بینی است، اما امیدوارم موفق شویم و مسیرمان روشن باشد. لژیونرها و بازیکنان خونه به خونه فوق العاده آماده هستند و عملکردشان مشخص است. امیدوارم هر بازیکنی که بازی می کند عملکرد خوبی خواهد داشت، به تیم ملی کمک می کند و به جام جهانی می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید