علی فتح الله زاده آجورلو را شسته و پراکنده کرد

علی فتح الله زاده آجورلو را شسته و پراکنده کرد

در حالی که هواداران استقلال غرق در بازی هجومی این تیم و حضور آبی ها در کورس قهرمانی هستند. در باشگاه استقلال شرایط فرق می کند. با نزدیک شدن به مهلت پرداخت مطالبات استراماچونی، کار علی فتح الله زاده سخت تر می شود. در این باره با او گفتگویی صریح داشتیم:

آیا در زمینه بستن بدهی استراماهونی پیشرفتی داشته اید؟
– رفتم جایی که می خواهی بدهی را بدهم. البته وزارت ورزش قول هایی داده بود اما تاکنون پولی دریافت نکرده ایم.

کمک های مردمی و حمایت های مردمی کجا رفت؟
– تمام راه های ممکن را برای تامین این مبلغ امتحان کردم. متأسفانه به دلیل نوع قراردادی که با اسپانسر بسته شده بود، حتی تبلیغات اطراف زمین را هم پیگیری کردم، اما همه درها بسته بود و نتوانستیم مبلغی از آنها بگیریم. به همین دلیل تصمیم گرفتم شماره حساب را به مردم اعلام کنم تا بعداً بهانه ای نباشد.

آیا قصد دارید میزان مشارکت مردم را مشخص کنید؟
– من تا روز آخر می دوم و مطمئن باشید قبل از تمام شدن این پرونده به شما می گویم چه جاهایی را بازدید کرده ام و کمک های کوچک را هم اعلام می کنم. ببینید ما حداقل 30 میلیون طرفدار داریم. اما فقط 300 میلیون پول واریز شده یعنی به 1 میلیارد هم نمی رسد! زمان ما به سرعت می گذرد. به استقلال فصل قبل خیانت شد، به جرات می توانم بگویم چهار سال باید بدویم تا فقط بدهی های پارسال را بپردازیم!

پس چرا به این موضوع اعتراض نمی کنید؟
– دوستان قهرمانی آوردند، سال ها باید هزینه کنیم. متاسفانه مشکلات مالی که در سایه قهرمانی فصل گذشته به وجود آمد کم رنگ شده است. اگر اینطور بود، 9 جام کسب کردم اما هدفم هرگز قهرمانی داخلی نبود و همیشه بزرگ فکر می کردم و برای تکرار قهرمانی در آسیا برنامه ریزی می کردم.

از صحبت های شما متوجه نشدم که آیا بدهی استراماچونی پرداخت شده است یا خیر.
– تا این لحظه اتفاقات زیادی افتاده است. در کلام همه کمک می کنند، اما در عمل اینطور نیست.

شنیده ام که به شما پیشنهاد شده است که تمام بدهی استراماچونی را با اخذ سند پرداخت کنید، اما نپذیرفتید!
– بله خبر درست است. و خیلی پیشنهادات دیگه به ​​ما شده ولی فقط توصیه بوده و رعایت نشده.

اگر می خواهید با ما صادق باشید، بزرگترین مسئله این روزها استقلال مالی است یا حاشیه؟
– من همه چیز را می دهم. اما گاهی اخباری می شنوم که ناامیدم می کند. به عنوان مثال، چرا ساپینتو را پشتیبانی نمی کنید؟ آیا می توانم از سرمربی تیمم حمایت نکنم؟ در 40 سال کار هرگز در کمیته انضباطی نبودم. اما من به دلیل اعتراض به تصمیم پرونده ساپینتو تماس گرفتم و مشکلی با این مسائل ندارم. یا می گویند چرا در نیم فصل بازیکن نگرفتی؟ من بازیکن اورتون و منچسترسیتی را به آقای ساپینتو معرفی کردم اما او این کار را دوست نداشت. به نظر سرمربی هم احترام گذاشتم.

شکایت نماینده یاماگا به کجا رسید؟
– کجای دنیا دیده اید که باشگاه پول ایجنت شما را قبول کند؟ مامور یاماگا از ما شکایت می کند تا 260000 دلار به او بپردازیم. بعد می گویند چرا این خبر را رسانه ای کردی؟ ما در آستانه حذف از آسیا هستیم. من وظیفه خود می دانم که با هواداران صادق باشم. نامه فیفا دیروز رسید و 25 آوریل آخرین جلسه رسیدگی به پرونده استراماهونی است. بدهی همان جاست و حالا باید دید کمیته انضباطی چقدر جریمه در نظر می گیرد! چرا هیچکس نمی پرسد که چرا آقای آجورلو که 700 میلیارد دریافت کرده حتی بخشی از این بدهی ها را پرداخت نکرده است؟
سپس من به خیانت متهم خواهم شد. باور کنید من فقط به خاطر تعهد و عشق به باشگاه ماندم وگرنه چند وقت پیش استعفای خود را به وزیر تقدیم می کردم. همین الان میگم هرکی فکر میکنه میتونه به استقلال کمک کنه به رضای خدا…

با توجه به حجم قرارداد بازیکنان و نزدیک شدن به نوروز بایرام، به نظر نمی رسد مشکلات باشگاه با پرداخت بدهی استرا حل شود؟
– همه بازیکنان ما خوب هستند اما از مبلغ قراردادهایی که در زمان آقای آجورلو بسته شده اطلاعی ندارم. چرا با بازیکنی که قرارداد داشت چند قرارداد ببندی؟ بازیکن جوان ما را که سه فصل 4 میلیارد قرارداد داشت را صدا زدند و دوباره با او قرارداد 32 میلیاردی امضا کردند! کسی که حتی 10 بازی برای استقلال انجام نداده است. به نکته خوبی اشاره کردی، الان به اید نزدیک است. بازیکنان ما پول می خواهند. تقریبا همزمان با بدهی آسترا باید به فکر تامین مالی هم باشم.

وام های پرداخت شده توسط باشگاه چگونه تامین می شود؟
– من کسی نیستم که خیانت کردم. الان باشگاه به خاطر این وام ها باید ماهانه 9 میلیارد بپردازد. سپس یکی از هواداران به من زنگ زد که آقای آجورلو زمین اردوگاه حجازی را بازسازی کرده است. به او می گویم 20 سال پیش این زمین را گرفتم! در زمان آقای کلانی هم در این زمین تمرین کردیم و قهرمان شدیم. فشار زیادی روی من است. هیچکس نمی بیند که اگر بعد از 90 دقیقه دو گل می زنیم به این دلیل است که اجازه ندادم آن عوارض به تیم تزریق شود و کاملا پشت سر سرمربی و بازیکنانم بودم.

اخرین حرف؟
– ای کاش کارشناس های تلویزیون با من و آقای آجورلو برنامه ای اجرا می کردند تا همه شبهات هواداران برطرف شود و بفهمند چه کسانی این بلاها را سر استقلال آورده اند.

دیدگاهتان را بنویسید