عملیات پهپاد یمن حفره های امنیتی جدی را در امارات نشان می دهد/ انصارالله بسیار جدی و عمیق است

ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806010

یک کارشناس مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: عملیات موشکی و بدون سرنشین انصارالله موسوم به طوفان یمن در عمق امارات به این معنی است که امارات با وجود هزینه های نظامی بالا و تبادلات امنیتی گسترده با واشنگتن و تل آویو، دارای حفره های امنیتی جدی است.

حمید هوشیند، تحلیلگر منطقه ای و بین المللی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ با اشاره به اینکه عملیات موشکی و پهپادی انصارالله موسوم به گردباد یمن در عمق امارات و اهداف مهم صنعتی، اقتصادی و… است. مراکز کشور یکی از نقاط عطف مهم جنگ یمن است، وی گفت: پهپادها و موشک های انصارولا در قلب اقتصاد قرار دارند یمن یعنی منطقه المصفا و همچنین فرودگاه امارات. هر دو توسط سیستم های دفاعی پیشرفته خریداری شده توسط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از جمله پاتریوت ها محافظت می شوند.بیشتر درآمد این کشور از گردشگری و سرمایه گذاری خارجی تامین می شود و برج های باشکوه دارای حفره های امنیتی جدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش عملیات انصارالله علیه متجاوزان که ابعاد ضد عادی سازی نیز پیدا کرد، معادلات امنیتی منطقه را تغییر خواهد داد.

آنها با خرسندی متذکر می شوند که پهپادها و موشک های انصارالله که به راحتی می توانند امارات را به آتش بکشند، شمشیر داموکلس نیز هستند که هر لحظه می توانند با ذرات و ادعاهای عربی بر کشور فرود بیایند: معنای اصطلاح “شمشیر داموکلس» در گفتمان عادی سیاسی و اجتماعی، خطری حاد، تهدیدی همیشگی و اساسی است که همیشه وجود دارد و هر جنبش و واکنشی را تهدید می کند.

این تحلیلگر منطقه ای و بین المللی در ادامه با بیان اینکه امارات کشوری بدون عمق استراتژیک و خلأهای امنیتی فراوان است، ادامه داد: یکی از دلایل اصلی عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، جبران آسیب پذیری های امنیتی این رژیم است. توافق نانوشته ای بین ابوظبی و تل آویو وجود دارد مبنی بر اینکه امارات در ازای دریافت ضمانت های امنیتی، نیازهای انرژی رژیم صهیونیستی را تامین می کند. عملیات انصارالله در امارات نشان داد که همجواری با رژیم صهیونیستی به هر شکلی نمی تواند برای امارات امن باشد. بنابراین کارکرد توافق ابراهیم حداقل برای امارات که بخش مهمی از آن است کاملا زیر سوال رفته است.

وی گفت: ادامه عملیات پهپادی انصارالله در امارات که دوشنبه گذشته همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ابوظبی تکرار شد، همچنین هشداری جدی به رژیم صهیونیستی برای دوری از خلیج فارس است. . وی در ماه های اخیر یکی از مدرن ترین سامانه های دفاعی رژیم را خریداری و مستقر کرده و در خاک خود مستقر کرده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها باید بدانند تهدیدات انصارالله بسیار واقعی و جدی است، ادامه داد: انصارالله سلاح هایی دارد که می تواند موجودیت و بقای رژیم صهیونیستی را تهدید کند. عملیات پهپادی و موشکی در سرزمین های اشغالی در فاصله کمتر از 2000 کیلومتری صنعا برای انصارالله که برد پهپادها و موشک های آن بیش از 2000 کیلومتر است، دشوار نیست.

این تحلیلگر منطقه ای و بین المللی خاطرنشان کرد: با وجود انصارالله و نیروهای مردمی یمن و ارتش یمن، حضور، تحرکات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی در خلیج فارس و منطقه یمن به معنای ورود به منطقه آتش است. که جنگ و ماجراجویی سرگرم کننده نیست.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید