عوامل بحران در آموزش و پرورش به دنبال جلوگیری از رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی است

ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783499

حاشیه سازی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه دارد;

باید به این سوال پاسخ داد که چه اتفاقی افتاده و چه منافعی در میان است که احزاب و جریان هایی که 8 سال سکوت کرده اند، این بار بیدار شده و صحنه را به پا کرده اند و از همه امکانات و توان خود استفاده کرده اند. ، به دنبال جلوگیری از رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستید؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در چند روز گذشته ابراهیم رئیسی پس از گذشت سه ماه از آغاز به کار دولت، مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

تنها ساعتی پس از این معرفی، شورای فرهنگیان فرهنگی کشور شامل کانون معارف اسلامی، انجمن اسلامی بدنسازان، انجمن اسلامی بدنسازان، اردوی جهاد معلمان، کانون شاهد و ایثارگر و بسیج، شورای روشنگران فرهنگی

پس از گذشت یک روز و اعلام برخی از برنامه های مسعود فیاضی از جمله جلوگیری از گسترش شبکه نفوذ در آموزش و پرورش و همچنین جلوگیری از اجرای سند 2030 و یا ساماندهی ظرفیت های موجود ستادی وزارت آموزش و پرورش و

جلوگیری از اطلاع رسانی رسمی برای برخی از مربیان گزارش شده است که موجی از آزار و اذیت این گزینه را هدف قرار داده است.

در همین راستا سه تشکل معلمان شامل انجمن اسلامی معلمان ایران، سازمان معلمان ایران و جامعه فرهنگیان ایران اسلامی در نامه ای سرگشاده خطاب به نخست وزیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان معاون آموزشی و پژوهشی مجلس شورای اسلامی مسعود فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

این اعتراض تا جایی صورت گرفت که این سه تشکل در 8 سال گذشته چهره خوبی در بین جامعه فرهنگیان به جا گذاشتند و همواره موضوعات مختلف را سیاسی کردند که منجر به نادیده گرفتن حقوق معلمان می شود.

این تشکل ها در شرایطی سکوت کردند و پیگیر حقوق مسلم معلمان نشدند که 8000 میلیارد از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان مورد سوء استفاده قرار گرفت و یا تخلفات اداری گسترده با موضوع «اعلامیه رسمی و اضافه کار» در وزارت آموزش و پرورش گزارش شد.

تشکل های انجمن فرهنگی ایران اسلامی و انجمن اسلامی معلمان در سال های اخیر و در دولت روحانی مسئولیت آموزش را بر عهده داشته اند و سابقه فعالیت آنها به ویژه این روزها بر همه معلمان روشن است.

گروه های پشت صحنه ای که بین سال های 92 تا 96 دانشگاه فرهنگیان را از مدار خارج کردند و آموزش و پرورش را مجبور به استخدام کادر آموزشی و سازمانی و … کردند و اکنون دو مشکل جدی کمبود معلم و کاریابی در سیستم وجود دارد. تحصیلات کشور محدود است و این رهبران حزب هیچ برنامه ای برای حل این موارد ندارند.

اتفاقی که بعد از 8 سال باعث شد که شرایط فعلی آموزش و پرورش نگران وضعیت این وزارتخانه باشد.

این افراد و تشکل ها در سال های اخیر در این انجمن ها عضویت داشته اند که از جمله آنها می توان به مشاوران ارشد وزیر، رئیس مرکز بین المللی آموزش، رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات آموزشی، مدیران استانی مانند تهران، اصفهان، زنجان و … اشاره کرد. . .، مدیرکل آموزش و پرورش، معاونین و روسای مناطق تهران، رئیس راهبردی مدرسین شورای عالی آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان، دفتر بازرسی آموزش و پرورش، مدیر صنایع آموزش و پرورش و … داشته اند، اما نه تنها ندارند. تجربه موفقی در آموزش داشته باشند، اما در این وزارتخانه نیز با بحران مواجه هستند.

باید به این سوال پاسخ داد که چه اتفاقی افتاده و چه منافعی در میان است که احزاب و جریان هایی که 8 سال سکوت کرده اند، این بار بیدار شده و صحنه را به صحنه برده اند و از همه امکانات و توان خود استفاده کرده اند. ، به دنبال جلوگیری از رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستید؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید