عیدی 8 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی

عیدی 8 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی
شرایط مستمری بگیران تامین اجتماعی به درجه سختی کار و همچنین جنسیت بستگی دارد. حداکثر مدت خدمت برای قبولی و محاسبه در هنگام تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی 35 سال است. طبق قانون، مرخصی بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول مقررات مرخصی و پاداش کارکنان دولت است. مستمری بگیران بیمه در سال 1400 تا پایان بهمن ماه فرصت داشتند برای بیمه تکمیلی ثبت نام کنند. حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در خرداد 1401 57 درصد افزایش یافت، مستمری بگیران با کمتر از 30 سال سابقه کار بر اساس سنوات کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

پیش از این، دولت از پرداخت حقوق و مرخصی همه بازنشستگان تا اواسط اسفند و زودتر برای پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داده بود. البته اخیرا زمان دقیق و مشخصی برای پرداخت عیدی به مستمری بگیران اعلام نشده است.

اگرچه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق و کمک‌های مستمری بگیران در پنجم بهمن ماه خبر داد و آن را بی‌سابقه خواند، اما گروهی از بازنشستگان می‌گویند هنوز مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

در کنار خبر پرداخت های پایان سال، موضوع مهم دیگری نیز مطرح شد؛ چه زمانی باید حقوق بازنشستگان پرداخت شود؟ جست‌وجوی سریع منابع رسمی و غیررسمی نشان می‌دهد که دولت پیش از این از پرداخت تمام حقوق و کمک‌های مستمری بگیران تا اواسط اسفند و پیش از آن نیز پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داده بود. اما هنوز زمان دقیقی برای پرداخت عیدی به مستمری بگیران اعلام نشده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق بهمن و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. ترکی افزود: روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و کارکنان این صندوق به حساب آنها واریز شد و پرداخت زودهنگام مذکور بی سابقه است.

ظاهرا صندوق بازنشستگی کشوری علاوه بر یک میلیون و 800 هزار تومان برای خانواده ها 500 هزار تومان و برای هر فرزند تحت تکفل 200 هزار تومان نیز تحت عنوان کمک واریز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید