غایبان بزرگ دربی پایتخت؛ مصدومیت ملی پوش پرسپولیس و دست خالی نکونام در خط دفاع

پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه 31 آذرماه در دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. با توجه به رقابت دو تیم در جدول و عملکرد آنها در چند هفته اخیر، این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار است و تیم بازنده می تواند با بحران جدی مواجه شود.

2 تیم برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند و تنها محمد نوازی سرمربی استقلال به دلیل دریافت کارت قرمز مقابل فولاد نمی تواند روی نیمکت آبی ها بنشیند. با این حال هر دو تیم روز پنجشنبه مصدومیت های مهم و تاثیرگذاری دارند که حضورشان در این دیدار می تواند کمک زیادی به آنها کند.

غیبت 3 بازیکن بین المللی پرسپولیس

یحیی گل محمدی در چند هفته اخیر با بحران مصدومیت بازیکنان تاثیرگذار خود مواجه شده و این مشکل عملکرد پرسپولیس را نیز تحت تاثیر قرار داده است. سرمربی پرسپولیس نمی تواند از 3 ستاره تاثیرگذار خود در بازی پنجشنبه استفاده کند. مرتضی پورعلیگنجی و یاسین سلمانی با پارگی رباط صلیبی در این فصل غایب هستند و دربی را نیز مانند سایر بازی ها از دست خواهند داد.

یکی دیگر از غایبان پرسپولیس در دربی، وحید امیری است که در این فصل به دلیل مصدومیت شانس چندانی برای بازی نداشته و به احتمال زیاد در نیم فصل دوم به این تیم باز خواهد گشت. امیری پس از مصدومیت در دیدار رفت مقابل نصر مدت ها مصدوم شد اما پس از بازگشت از مصدومیت بلافاصله مقابل استقلال تاجیکستان مصدوم شد و فعلا آماده بازی نیست.

دست خالی نکونام در خط دفاع

اگرچه استقلال بازی فولاد را بدون پنالتی به پایان رساند، اما مصدومیت ایمان سلیمی در آن دیدار برای جواد نکونام گران تمام شد. سلیمی به دلیل مصدومیت در بازی با فولاد زمین را ترک کرد و فعلا وضعیت مشخصی برای دربی وجود ندارد. غیبت نهایی او در کنار مصدومیت طولانی مدت محمدحسین مرادمند باعث شده تا نکونام در خط دفاعی خالی بماند. البته غیبت سلیمی در دربی همچنان نامشخص است و او می تواند در آخرین لحظات برای این بازی حساس حاضر شود.

نکونام برای بازی پنجشنبه فقط روزبه چشمی و آرمین سهرابیان را به عنوان مدافع میانی در اختیار دارد که با توجه به علاقه او به بازی با سیستم سه دفاعی نگران کننده به نظر می رسد. او در خط دفاعی مقابل فولاد از صالح حردانی استفاده کرد اما بعید است در دربی چنین ریسکی کند. در بین بازیکنان استقلال، ابوالفضل جلالی پیش از این در خط دفاعی سه نفره بازی کرده بود، اما به دلیل کمبود بازیکنان خط دفاعی، شاید نکونام مجبور به تغییر سیستم شود.