غربی ها برای ارسال سلاح به اوکراین رقابت می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی برای ارسال سلاح به اوکراین با یکدیگر رقابت می کنند.

او به روسیه 1 گفت: «به نظر می‌رسد این کشورها مهار نشده‌اند و برای ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین رقابت می‌کنند و در عین حال می‌گویند که برای صلح کار می‌کنند. و خصومت ها باید متوقف شود.»

زاخارووا افزود: منطقی است که بگوییم این متناقض است. رفتاری که بیشتر برای صلح باشد، مذاکرات را تشویق می کند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: کشورهای غربی تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن مرحله فعال عملیات نظامی روسیه در اوکراین به کار می گیرند.

کریستین لامبرشتاین وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه گفت که برلین اجازه می دهد تانک به اوکراین تحویل داده شود. این حرکت نشان دهنده تغییر آشکار سیاست حمایت نظامی محتاطانه برلین از کیف است.

لمبرشتاین در نشست بین‌المللی وزرای دفاع در پایگاه‌های هوایی آمریکا و ناتو در پایگاه نیروی هوایی رامشتاین در آلمان گفت که دولت آلمان با تحویل تانک‌های مجهز به سامانه‌های ضد هوایی Gepard موافقت کرده است.

چهل کشور در پایگاه هوایی در جنوب غربی آلمان مذاکرات فوری برای تقویت توان دفاعی اوکراین دارند. به گفته لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، این نشست که به دعوت ایالات متحده برگزار شد، بر کار برای افزایش توانمندی و ظرفیت نیروهای اوکراینی متمرکز است.

پاریس توپ های سزار را با برد 40 کیلومتر تامین می کند و بریتانیا نیز موشک های ضد هوایی Starstreak را ارائه می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید