غیبت رونالدو در جشن خداحافظی در لیسبون

پرتغال امشب آخرین بازی خود را قبل از جام جهانی مقابل نیجریه در لیسبون پایتخت این کشور انجام داد. دیداری دوستانه بدون حضور کریستیانو رونالدو در لیست پرتغال برگزار شد. سلسائو پس از این دیدار پرتغال را به مقصد قطر ترک خواهد کرد.

پرتغال سه بازی از پنج بازی قبلی خود را برده بود و امیدوار بود در آخرین بازی دوستانه قبل از شروع جام جهانی، آزمون خوبی مقابل نیجریه بگیرد. پرتغالی ها اولین بازی خود در مرحله گروهی را مقابل غنا برگزار خواهند کرد.

سلسائو خیلی زود در خانه گل زد. در دقیقه 9، ژائو فلیکس یک پاس خوب به دیگو دالوت داد و این بازیکن منچستریونایتد که در محوطه جریمه نیجریه حضور داشت، توپ را به برونو فرناندز نزدیک دروازه داد تا او به راحتی دروازه حریف را باز کند و قرار دهد. Seleção در پیش است.

غیبت رونالدو در جشن خداحافظی در لیسبون

پرتغالی ها در دومین حمله خطرناک خود صاحب یک پنالتی شدند. ارسال سیلوا برای پرتغال با ساموئل در محوطه جریمه نیجریه روبرو شد تا اینکه داور سوت نشان دادن نقطه پنالتی را به صدا درآورد. برونو فرناندز که گل اول تیمش را به ثمر رساند پشت توپ قرار گرفت و با فریب دادن دروازه بان نیجریه گل دوم را برای خود و پرتغال به ثمر رساند.

غیبت رونالدو در جشن خداحافظی در لیسبونغیبت رونالدو در جشن خداحافظی در لیسبون

در آخرین دقیقه نیمه اول، پرتغال یک فرصت خوب دیگر داشت. فلیکس یک پاس فوق العاده به برونو فرناندز زد اما نتوانست از زاویه کاملا بسته دروازه اوزوهو را باز کند. نیمه اول با برتری دو بر صفر پرتغالی ها به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم مشخص بود که نیجریه با فشار شدید پرتغال مبارزه خواهد کرد. عقاب های آفریقایی نتوانستند حمله جدی در عقب انجام دهند و حرکات سریع دیوگو دالوت و نونو مندس در کناره ها اغلب باعث مشکلات نیجریه می شد.

در این نیمه اما پرتغالی ها نتوانستند حملات موثر و خطرناکی را رقم بزنند و اولین موقعیت جدی این نیمه در دقیقه 73 رخ داد. ژائو فلیکس از فاصله پانزده متری ضربه محکمی به سمت دروازه نیجریه زد اما اوزوهو با حرکت استثنایی و نوک انگشتان موفق شد ضربه او را مهار کند و تیمش را به گل سوم برساند.

7 دقیقه بعد نیجریه می توانست یکی از گل ها را جبران کند. دیگو دالوت که در این دیدار کار بزرگی برای پرتغال انجام داد، در محوطه جریمه تیمش مرتکب خطا شد و داور پس از بررسی صحنه با VAR، خطا را در محوطه جریمه اعلام کرد. اما امانوئل دنیس به آرامی توپ را زد و پس از برخورد با پاتریسیو، توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و در نهایت وارد دروازه پرتغالی ها نشد.

دو دقیقه بعد پرتغالی ها گل سوم را به ثمر رساندند. رافائل گوئریرو با یک پاس خوب توپ را به گونزالو راموس رساند تا در اولین بازی خود برای تیم ملی پرتغال گلزنی کند.

در دقیقه 84، گونزالو راموس به عنوان آقای گل ظاهر شد و با یک پاس به عقب توپ را از ژائو ماریو عبور داد تا گل چهارم پرتغال را از موقعیتی عالی به ثمر برساند.

این دیدار در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید و پرتغالی ها با پیروزی 4 بر صفر به رختکن رفتند تا با روحیه بالا راهی قطر شوند.

غیبت رونالدو در جشن خداحافظی در لیسبونغیبت رونالدو در جشن خداحافظی در لیسبون

دیدگاهتان را بنویسید