فدراسیون بدنسازی آخرین فدراسیون جدید نخواهد بود


ساعت: 20:25
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893083

دکتر سید حمید سجادی از مدیران کل فدراسیون ها و روسای فدراسیون ها خواست تا با برنامه ریزی دقیق به فکر بازی های آسیایی و المپیک باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی در دومین روز از همایش ملی مدیران و فدراسیون های ورزش و جوانان خطاب به مدیران کل استان ها و روسای فدراسیون ها گفت: پس از این جلسه ، باید فعالیت و پویایی خود را افزایش دهیم و با اهداف خود پیش برویم. آنچه باقی می ماند مهمتر از خدمت به جوانان و مردم کشور و دیدن نتیجه آن پس از آن خدمت نیست.

و افزود: اقدامات ما باید به گونه ای باشد که وقتی از پهلو به ورزش نگاه می کنند فواید آن را ببینند.
فرهنگ ما بسیار غنی است و باید آنچه را که در این فرهنگ وجود دارد مانند مردانگی و مردانگی در همه عرصه ها احیا کنیم. زمانی شاهد مشکلاتی مانند دوپینگ در ورزش بودیم اما خدا را شکر الان با ورزش پاک مواجه هستیم و به برخی از کاروان های ورزشی ما کاروان پاک می گویند. خدمت به نسل جوان باید باعث شود که شاهد بداخلاقی در ورزش نباشیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به موقع یک استعداد را پیدا کنیم و آن را هدایت کنیم و به جامعه منتقل کنیم، حتما کارنامه درخشانی از خود به جا می گذاریم و آن خدمت به جامعه است. ما در ورزش وظیفه بزرگی داریم و باید از همه این استعدادها به خوبی حمایت کنیم.

و افزود: در وزارت ورزش و جوانان مسائل آنقدر مهم است که دو شورای عالی به ریاست رئیس جمهور داریم. در شورای عالی ورزش آقای باران چسمه و خانم شیرزاد را به دکتر رئیسی معرفی کردیم و از ایشان حکم گرفتند. امیدوارم بتوانیم خوراک خوبی برای این شورا فراهم کنیم.

دکتر سجادی همچنین در خصوص نگاه موجود به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: معتقدیم شرکت توسعه باید بازوی قوی فدراسیون ها باشد و بار را از دوش آنها بردارد. ما به دنبال سود شرکت توسعه نیستیم، بلکه می خواهیم خدمات بهتری ارائه کنیم. اینکه فدراسیون های ما مثل تنیس و گلف هیچ مشکلی برای زمین ندارند. تمرکز ما به عنوان یک شرکت توسعه، ارائه خدمات بهتر به فدراسیون ها است. با این حال، منافع شرکت توسعه نیز باید تامین شود.

وی همچنین بر اهمیت اقتصاد ورزش تاکید کرد و گفت: اقتصاد ورزش موضوعی موضوعی است و ادارات کل باید به موضوع اقتصاد ورزش در روستاها توجه کنند. اگر به این موضوع توجه کنیم اتفاقات خوبی برای توسعه ورزش رخ می دهد.

وی در ادامه با استناد به سخنان رئیس جمهور از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نخبگان کشور تصریح کرد: رهبر انقلاب از رئیس جمهور درخواست کردند که همه دستگاه های اجرایی از دیگر نخبگان کشور استفاده کنند و از نظرات آنها بهره ببرند. برای توسعه منطقه مربوطه از طریق برگزاری جلسات.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت قهرمانی گفت: به زودی بازی های آسیایی فرا می رسد و پس از آن المپیک را خواهیم داشت. ما نباید نسبت به این دو رویداد مهم بی تفاوت باشیم و همه استان ها و فدراسیون ها باید از همین الان شروع کنند تا در این دو رویداد حضوری موفق داشته باشند.

وی افزود: درست است که در بازی های قونیه حضور داشتیم اما موفقیت در این بازی ها تنها ملاک نیست و باید به فکر بازی های آسیایی و المپیک پاریس بود.

دکتر سجادی ادامه داد: فدراسیون جدیدی به نام آمادگی جسمانی ایجاد شده و آخرین فدراسیون نخواهد بود و قطعا رشته های دیگری نیز وجود دارد که باید از خود فدراسیون جدا شود. استان ها باید آمادگی داشته باشند که در صورت اضافه شدن فدراسیون، تشکیل هیئت و محل آن را بررسی کنند.

دکتر سجادی همچنین درباره حوزه معاونت جوانان تاکید کرد: از ادارات کل و فدراسیون ها تقاضا دارم در دولت جدید موضوع جوانان را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

وی گفت: اولین شورای عالی جوانان پس از 10 سال در 2 اسفند ماه تشکیل شد. یکی از تصمیمات این جلسه انتخاب مشاور جوانان رئیس جمهور بود. تصمیم دیگر ارتقای جایگاه معاونت جوانان و انتصاب معاون جوانان به عنوان دبیر شورای عالی جوانان به جای وزیر بود.

وی تصریح کرد: ادارات کل نیز باید در انتخاب معاونت جوانان خود دقت کنند که انتخاب دقیق تری داشته باشند. آیین نامه ستاد ساماندهی امور جوانان از دیگر مواردی است که ادارات کل باید به آن توجه و تصویب کنند.

دکتر سجادی ادامه داد: قانون جمعیت جوانان و مسائل مربوط به خانواده بسیار مهم است. ادارات کل ممکن است کمپ تشکیل دهند و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند. رئیس جمهور در شورای عالی جوانان از چند وزارتخانه خواست تا موضوع قانون جوانان را پیگیری کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور به پایان رسید و در این مدت دکتر راضی هر 9 روز یک بار به یک استان سفر می کرد. قطعا همه این سفرها بسیار سخت است به این معنا که افراد زیادی در هر سفر حضور دارند و باید برای آنها برنامه ریزی کرد. ما از کلیه خدمات عمومی می خواهیم که تأییدیه های سفرهای استانی منظم را نظارت کنند و در صورت مواجه شدن با مشکل به ما اطلاع دهند.

وی یادآور شد: ادارات کل استان باید جهاد تبیین را مد نظر داشته باشند و حتی اگر با جانبازی برخورد شد این اقدام ابلاغ شود. ریاکاری نیست زیرا دیگران را به انجام همین کار تشویق می کند. بخشی از گزارش من در کمیسیون دولت همیشه ارائه اخبار در حوزه ورزش و جوانان است و رئیس جمهور نیز با دقت به این مسائل گوش می دهد.

وی گفت: وقتی در عرصه ورزش بانوان موفقیتی حاصل می شود با اشتیاق به این موضوع می پردازند. تبیین این تلاش ها نیز باید در استان اندیشیده شود چرا که وقتی نتیجه تلاش ها منعکس شود قطعا انگیزه همه همکاران را ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید