آخرین اخبار از بازگشایی مدارس در اصفهان / در کلاس های درس جای نگرانی نخواهد بود

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782691

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دبیرستان های متوسطه باید به صورت تئوری با شیوه نامه درگیر شوند تا کلاس ها به صورت حضوری فعال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آذرکیوان امیرپور در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص نحوه افتتاح مدارس مستقیم گفت: طبق دستورالعمل ستاد تاج ملی دبیرستان های نظری شخصا شروع به کار کردند. بهداشت و درمان به تمام مدارس کشور ابلاغ می شود. بر اساس این ابلاغیه، فاصله اجتماعی ورود و خروج دانش آموزان به تعداد دانش آموزان در کلاس های درس از پیش تعیین شده و کنترل می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: شرایط بازگشایی مدارس و ضوابط بهداشتی تعیین شده است. مدیر مدرسه باید فرم خوداظهاری را تکمیل کند و سازمان تأیید می کند که شرایط مدرسه به صورت حضوری تمدید شده است. در حال حاضر افتتاح مدارس متوسطه در استان اصفهان بر اساس این فرم خوداظهاری است. حضوری برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: خوشبختانه اکثر مدارس از نظر سیستم گرمایشی و سرمایشی، گرمایش اماکن مورد نیاز موتورخانه ها را دارند اما برای تهویه مطبوع در صورت وجود تاج انتظار می رود مدیران مدارس برای ورود و خروج هوا تدابیری بیندیشند. برای اخذ مجوز از بازرسان وزارت آموزش و پرورش به همین دلایل.

امیرپور خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی در راستای آخرین روش وزارت بهداشت «۰۶» از ابتدای آذرماه خواهد بود و شیوه نامه «۰۷» در حال آماده سازی و ابلاغ به استان هاست و در این روش وجود دارد. دستورالعمل های سخت گیرانه تری برای مدارس است. و زمانی که این شیوه نامه در استان اصفهان ابلاغ می شود، برای تعیین شرایط جدید مدارس به بخشداری ها و نواحی آموزشی ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوم و اول متوسطه در حال انجام است و کلاس های کلاس دوم در دبیرستان از روز شنبه آغاز شده و زمان افتتاحیه دوره اول و دوم دبیرستان نیز خواهد بود. از دسامبر از 390 هزار دانش آموز دبیرستانی استان اصفهان، حدود 348 هزار نفر نوبت اول و حدود 180 هزار نفر نوبت دوم واکسن کراون را دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید