فرار اعضای سابق هیئت مدیره FA از مسئولیت فاجعه ویلموتس!


ساعت: 13:07
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887086

واکنش عجیب مسئولین باخت بیت الملل به سخنان وزیر؛

اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره قرارداد ننگین مارک ویلموتس واکنش عجیب و یک طرفه اعضای هیات رئیسه وقت فدراسیون فوتبال را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ صحبت های شب گذشته سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره اتفاقات فدراسیون فوتبال و قرارداد فدراسیون قبلی با مارک ویلموتس که ضرر 200 میلیارد تومانی برای فوتبال ایران به همراه داشت، واکنش فیزیکی چند تن از اعضای فدراسیون فوتبال هیئت مدیره سابق به شرح زیر می باشد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ضمن عرض احترام، با آرزوی قبولی عزاداری در ماه محرم، نکاتی را در خصوص مصاحبه جنابعالی در گفت و گوی ویژه شبکه خبر سیما در خصوص پرونده سرمربی سابق فدراسیون فوتبال، بیان می کند. تیم ملی جهت تنویر افکار عمومی و جناب عالی پیشنهاد می کند:

1. قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال به دلیل عدم پرداخت بیش از دو ماه حقوق ماهیانه مربی طبق قوانین نقل و انتقالات فیفا و بر اساس ماده 17 قوانین نقل و انتقالات و قوانین اجباری سوئیس فسخ شده است. ، غرامت فسخ شامل مانده تمام سالهای قراردادی است. فدراسیون فوتبال بارها با نامه های مختلف به وزارت ورزش و جوانان و دولت که سوابق این نامه ها در اتوماسیون وزارتخانه تحت امر شما موجود است در مورد خطر عدم پرداخت وجه تذکرات لازم را داده است. دستمزد سرمربی و فسخ یک طرفه قراردادها، اما متأسفانه وقتی این موارد به نتیجه رسید که قرارداد یک طرفه توسط سرمربی و تیم حقوقی اش فسخ شد.

2. تاکنون هیچ یک از وکلای ورزش بین المللی به دلیل عدم رعایت قوانین بین المللی (طبق قوانین نقل و انتقالات فیفا) در خصوص مفاد قرارداد ویلموتس و ادعای عدم نتیجه گیری در بازی های مقدماتی اعتراض یا مشکلی پیدا نکرده اند. در سال 2022، زمینه فنی و نحوه پرداخت و فسخ یک طرفه قرارداد، تحت هیچ شرایطی با اصل مفاد حاکم بر قرارداد ارتباطی ندارد، ضمناً لازم به ذکر است که کارشناسان متخصص در موضوع انعقاد چنین قراردادی قراردادها گواه توافق احتمالی طرفین قرارداد با شرایط و ضوابط است.قرارداد یک طرفه به دلیل عدم پرداخت به مدت دو ماه فسخ نمی شود.

3. همانطور که جنابعالی اشاره فرمودید، در رای دادگاه داوری ورزش به صراحت آمده است که فدراسیون فوتبال در انجام تعهدات خود حسن نیت داشته و نسبت به فدراسیون فوتبال ایران کوتاهی نکرده است، بلکه در قبال تحریم های شدید اعمال شده توسط فدراسیون فوتبال ایران کوتاهی نکرده است. آمریکا علیه کشورمان می تواند از منابع خود در فیفا استفاده کند و هزینه کند. آن زمان دستمزد سرمربی نبود. این جمله که در رای دادگاه داوری ورزش به صراحت آمده است نشان از ظلم رئیس وقت فدراسیون و هجوم ناعادلانه یک حرکت هدفمند به آنها دارد.

4. همانطور که می دانید و سوابق نشان می دهد، پرداخت کلیه حقوق و دستمزد مربیان خارجی شاغل در اتحادیه فوتبال از طریق منابع فدراسیون فوتبال در مقاطع مختلف به فیفا پرداخت می شد و قرار بود دستمزد مارک ویلموتس از منابع فدراسیون فوتبال به فیفا در سال جاری پرداخت شود. به همین ترتیب اما پس از افزایش تحریم ها که در رای دادگاه داوری ورزش به صراحت به آن اشاره شده است، فسخ قرارداد است که متاسفانه در اظهارات شما به آن اشاره ای نشده است.

5. حضرتعالی فرمودید فدراسیون فوتبال 24 میلیارد تومان بابت بدهی دو میلیون یورویی دریافتی از شستا پرداخت کرد.

با توجه به اینکه پرداخت شستا به فدراسیون فوتبال، انجام تعهد ارزی بود، فدراسیون فوتبال با پرداخت 25 میلیارد تومان بر اساس نرخ آن روز و حتی بیشتر، به تعهد خود در قبال این شرکت عمل کرد. بدیهی است که فدراسیون های بعدی برای احقاق حقوق فدراسیون باید اقدامی برای رفع توقیف سند ساختمانی فدراسیون می کردند و این موضوع متاسفانه تاکنون مسکوت مانده است اما از نظر قانونی قابل پیگیری است. .

لذا شایسته است به سرپرست فدراسیونی که چنین گزارشی را تهیه کرده است دستور حذف حق حبس از سوابق فدراسیون مبنی بر پرداخت های قبلی صادر شود. در خاتمه، هیئت مدیره امیدوار است در صورت ارسال چنین گزارشی به جنابعالی، قبل از رسیدن به رسانه ها، نظرات ما را در خصوص صحت گزارش های ارسالی دریافت کرده و سپس اقدام نمایید، اشکالاتی وجود دارد و وجود دارد. “


به گزارش دانا; این اظهارات عجیب در شرایطی منتشر شد که مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال پس از انعقاد قرارداد ننگینی با مارک ویلموتس بارها مدعی شد که انتخاب این سرمربی بلژیکی توسط کمیته فنی و اعضای هیئت مدیره انجام شده است. مدیران وقت فدراسیون فوتبال و با تایید آن دسته از افرادی که امروز در نقش هشدار ظاهر شدند، وارد شدند.

در این میان اعضای سابق هیئت مدیره فدراسیون فوتبال برای تنویر افکار عمومی و توسل به وزیر ورزش و جوانان که مدت هاست به دلیل غارت منابع بیت المال در دادگاه هستند و اتهامات آنها همچنان پابرجاست، دست به کار شدند. .

مشخص نیست اعضای هیات مدیره وقت مانند محمود اسلامیان، عبدالکاظم طالقانی و محمود شیح با مفاد معاهده ننگین ویلموتسچای مشکل داشتند یا آن را خلاف منافع ملی می دانستند، چرا چنین کردند. در عین حال فاش نکنیم که چیزی جز مکرر علنی در مورد آن وجود نداشته است.

لازم به ذکر است تماس های خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا با محمود شیح به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره برای شفاف سازی این قرارداد مخرب بی پاسخ ماند اما این عضو سابق هیات مدیره به همراه سایر همکاران هم اکنون در حال صدور است. بیانیه و قصد پرهیز این ضرر بزرگی برای جیب ملت ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید