فرصت یک ماهه شهرداری یاسوج برای ساماندهی گلزار شهدای این شهر


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904153

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج ظرف یک ماه نسبت به ساماندهی گلزار شهدا اقدام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، کیامرث حاجی زاده امروز در نشست ساماندهی گلزار شهدا با بیان اینکه خون شهدا ضامن و تداوم انقلاب اسلامی ایران است و این امر را بارها در مخاطرات مختلف دیده ایم، گفت: : قبلا هم گفتم و باز هم تاکید می کنم که در گلزار شهدا به دنبال یادداشت و مقاله نباشید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از اجرا نشدن برخی مصوبات انتقاد کرد و گفت: وقتی چیزی را تصویب می کنیم همه دستگاه ها موظف به پیگیری هستند. تائید کرده ام مشکلات آب، برق و جاده گلزارهای مطهر شهدا باید تا 6 ماه دیگر برطرف شود، اما پس از گذشت چهار ماه هنوز برخی مصوبات باقی مانده و اجرایی نشده است.

وی بر رفع مشکلات آب، برق و گاز در تمامی کارهای مطهر شهدا تاکید کرد و گفت: سه متولی از نظر اعتباری مشکلی ندارند و باید در مناطقی که این اقدامات انجام شده تکمیل شود.

حاجی زاده درباره گلزار شهدای مرکز استان گفت: شهرداری یاسوج موظف است گلزار شهدای یاسوج را برای مدت یک ماه ساماندهی کند و در بحث اعتباری به شهرداری کمک خواهیم کرد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات اختصاص یافته به گلزار شهدای یاسوج در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اعتبارات سال گذشته 5 میلیارد تومان بود اما امسال از محل کمک هزینه سفر رئیس جمهور، اعتبارات استانی و تراز و سایر اماکن بیشتر از 18 است. میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا آزاد شد.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده انجام شده در تپه نورالشهدا یاسوج و استفاده از معماری ایرانی و اسلامی گفت: 23 میلیارد تومان از محل میدان نفتی برای تکمیل تپه نورالشهدا یاسوج، سیسخت، باشت اختصاص یافت. دهداش و سایر بخش‌ها در حالی که دو میلیارد تومان به گلزار اختصاص داده شده، شهید محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع 45 میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل تپه نورالشهدا در نظر گرفته شده است، گفت: 10 میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است که با این کار افزایش می یابد. مبلغ 55 میلیارد اعتبار به عنوان یک حرکت جدی با نگاه فرهنگی صورت گرفته است.

رضا پارسی نژاد مدیرکل بنیاد شهید گفت: تعداد گلزارهای شهدای استان 531 گلزار است که از این تعداد 473 گلزار ساماندهی شده، 16 گلزار در مرحله اجرا و 42 گلزار ساماندهی نشده است.

لازم به ذکر است در این دیدار جمعی از فرزندان شهدا به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا با اهداء لوح تقدیر از اقدامات معاون عمرانی استاندار مبنی بر توجه ویژه به خانواده شهدا و ایثارگران و ساماندهی گلزارها قدردانی کردند. شهدای استان و شهدای گمنام.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید