واکنش شهرداری یاسوج به وجود انبوه تصاویر تسلیت در این شهر/ هنگام ترویج پدیده غم با نصب بنرهای تسلیت


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877853

پس از ایجاد فضای غم انگیز در شهر منتشر شد.

نصب بنرهای تسلیت علاوه بر تحریک روحی و بصری شهروندان، نوعی تضییع حقوق شهروندی است که منجر به ممنوعیت قرار دادن آنها توسط شهرداری یاسوژ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، در کنار معضلات مختلف از جمله فقر، بیکاری، گرانی و گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه، مشکلات و مسائل فرهنگی نیز وجود دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و از کنار آن گذشت.

از جمله مشکلات فرهنگی و اخیر در شهر یاسود، نصب تابلوها و بنرهای تسلیت و تسلیت کشته شدگان در میادین، خیابان ها، معابر و چهارراه هاست.

پدیده ای که از دیرباز به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است و خانواده ها و بستگان پس از فوت بستگان در اسرع وقت و بلافاصله تصاویر مردگان را بر روی بنر چاپ کرده و با داربست در خیابان ها نصب می کنند که در برخی موارد داربست های نامناسب دو برابر می شود. مشکلاتی برای شهروندان و مشاغل

بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی و دستور بزرگان و علما، چاپ علم و دسته گل برای مجالس عزاداری برای اموات خوب نیست; اگر با صرفه جویی در چنین هزینه هایی بتوان گره مشکل کسی را حل کرد که البته ثواب آن بیشتر به مرده می رسد.

بدون شک اولین بازخورد چنین تصاویری گسترش غم و اندوه و افسردگی اجتماعی در جامعه است، به ویژه در جامعه ای که به دلیل برخی مشکلات اقتصادی و فقر و این گونه فرهنگ های نادرست بیش از هر زمان دیگری تشنه امید و نشاط اجتماعی است. مثبت به نظر نمی رسد

قرار دادن چنین تصاویر و بنرهایی علاوه بر تحریک روحی و بصری شهروندان، نوعی تضییع حقوق شهروندی است و بی شک رفع این معضل فرهنگی نیازمند تعامل و همکاری همگان است.

در همین راستا شهرداری یاسوج با اقدامی جدید به مشکل نصب بنر تسلیت در شهر یاسوج پاسخ داد و اعلام کرد: قرار دادن تصاویر اموات به عنوان بنر در سطح شهر موجب افسردگی و آزار عمومی شهروندان می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید