واکنش شهرداری یاسوج به تغییر رنگ در شهر/ روگذرها جمع آوری می شوند؟ + عکس


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902284

معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری یاسوج در خصوص تعیین پل های هوایی شهر یاسوج و آخرین برنامه ها برای برق رسانی به آنها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس; یکی از پرکاربردترین سازه های فلزی پل عابر پیاده است که تقریباً در همه شهرها دیده می شود.

پل عابر پیاده یک سازه معلق است که برای عبور از خیابان استفاده می شود، طراحی آن باعث کاهش حجم ترافیک در خیابان ها و بهبود جریان ترافیک می شود.


پل های هوایی کارآمد در ترافیک شهری

امروزه در مراکز شهری ایران به پل های برقی و مکانیزه در ساخت پل های عابر پیاده توجه می شود که ساخت این پل ها باید در خدمت رسانی بهتر به شهروندان بوده و در کاهش ترافیک تاثیرگذار باشد.

88d10b10 351e 4f15 b56c fd6d8314340a خبر خاکستری


توسعه شهر از طریق برق رسانی روگذر

امروزه پل تقریباً هدف خود را از روش های ساخت سنتی خود تغییر داده است. استفاده از پله های فلزی به پله برقی

این در حالی است که در شرایط فعلی پل های هوایی با پله های بلند در شهر یاسوج شهروندان را خسته می کند و طبق اظهارات شهروندان این پل ها کم استفاده شده و کاربری خود را از دست داده اند و احتمالا این یکی از مهمترین دلیل عدم استقبال از آنها عدم تغییر کاربری آنها یعنی توجه به نوسازی آنها یعنی ساخت پل برقی است.

34088b32 da0c 474c 8beb 3fe39ddc902e خبر خاکستری


شهروندان یاسوجی از روگذر استفاده نمی کنند

در همین راستا شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و احمد با رشد روزافزون جمعیت و مهاجرت و افزایش تعداد خودروهای شخصی و در نهایت ترافیک شهری در چند سال اخیر مواجه بوده است. آینده شهر یاسوج به عنوان شهری پذیرنده مهاجر و گردشگری، باید پل های هوا را به شیوه های جدید تغییر دهیم، یعنی. پل هوایی برقی اهمیت توجه به آن را دوچندان کرده است وگرنه هر روز باید شاهد تبلیغات شهری برای پل هوایی باشیم و هیچ کارکرد و هدفی برای رفاه حال شهروندان ندارند.

از طرفی وقتی یک سازه فلزی در شهر مورد استفاده قرار نمی گیرد و مورد استقبال شهروندان قرار نمی گیرد چرا باید همچنان در شهر و قسمت های مختلف آن به حیات خود ادامه دهد و هیچ گونه سیما و دکوری برای شهر نداشته باشد، پس بازنگری لازم است. تغییر پل های هوایی شهری یاسوج باید توسط افسران و مدیران مربوطه حوزه شهری مستقر شود تا بتواند در روند خدمت رسانی به رفاه شهروندان شهری و رضایت آنان موثر و رضایت بخش باشد.

a546f958 7b4b 485b 82e8 b630a7bffe9b خبر خاکستری


محدودیت مالی شهرداری یاسوج در برقی‌سازی پل‌ها

ضرگام نجفی در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: با توجه به شرایط مالی و اعتباری شهرداری امکان تبدیل پل های فلزی به پل های مکانیزه و برقی در شرایط فعلی وجود ندارد.

معاون عمران و امور زیربنایی شهرداری یاسوج با بیان اینکه فرهنگ استفاده از پل های آسمانی باید ترویج شود تا شهروندان از پل های آسمانی که هزینه های زیادی برای آن هزینه شده است استفاده کنند، گفت: استفاده شهروندان از پل های آسمانی باید فرهنگ سازی کند. در مدارس باید به مراکز آموزشی اطلاع رسانی شود تا عبور از خیابان از این پل ها صورت گیرد و مشکل ترافیکی مشاهده نشود و از طرفی خطراتی که عابران پیاده را در هنگام عبور از خیابان به خطر می اندازد به حداقل برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید