مهرهای انبوه فدراسیون، نصب و سازه های بلاتکلیف، اکسپدیشن های بدون مجوز/ ژیمناستیک کلن بسته شد!

ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785371

در پی جنجال و بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک، ساختمان های این فدراسیون نیز برای تعطیلی سالن بدنسازی کلن پلمب شد.

به گزارش خبرنگار شبکه ورزش راه دانا ؛ وزارت ورزش و جوانان در تازه ترین اقدام خود با تعیین تاریخ انتخابات حدود 10 فدراسیون وضعیت فدراسیون های بلاتکلیف را مشخص کرد. اما تنها فدراسیونی که وضعیت نامشخصی دارد ژیمناستیک است. فدراسیون ژیمناستیک هنوز تصمیمی نگرفته و به نظر می رسد دور باطل این فدراسیون ادامه داشته باشد.

زهرا اینچه درگاهی در پایان دوره 4 ساله خود از سوی کمیسیون انتخابات برای یک دوره جدید مورد تایید قرار نگرفت و این موضوع آغازی برای امور و درگیری های فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان بود.

چه چیزی باعث شد که این ماجرا به نهادهای بین المللی ارائه شود و فدراسیون جهانی با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک خواستار روشن شدن ابعاد تاریخ شود.

* درگاهی با وزارت ورزش دیدار نمی کند

با توجه به بلاتکلیفی این فدراسیون و الزام به تشکیل جلسه برای انتخاب سرپرست و البته تصویب اساسنامه جدید فدراسیون ها، وزارت ورزش و جوانان در نامه ای به فدراسیون ژیمناستیک درخواست تشکیل جلسه را داد. اما به نامه پاسخ نداد!

مهدی مستیاب الدعوه مسئول سوالات جلسات وزارت ورزش در خصوص عدم برگزاری جلسه فوق العاده در فدراسیون ژیمناستیک گفت: به رئیس فدراسیون نامه زدند که جلسه فوق العاده تشکیل داده و یک جلسه فوق العاده را معرفی کنند. رهبر، اما او این کار را نکرد.” در ژیمناستیک باید در مورد سر تصمیم بگیرد. تمام اختیارات به مجمع داده شده است.

پاسخ فدراسیون به این صحبت ها البته در قالب بیانیه ای اعلام شد و طی بیانیه ای به توضیح این موضوع پرداخت. در این بیانیه آمده است: فدراسیون ژیمناستیک طی روزهای 18 و 25 تیرماه نامه ای به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای تشکیل جلسه ارسال کرد. با وجود ارسال دعوتنامه برای اعضا، وزارت ورزش در هر دو مورد مانع از برگزاری این نشست شد.

* حمل و نقل غیرمجاز

درگیری ها و بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک باعث توقف امور جاری فدراسیون از جمله تخصیص بودجه و مجوز اعزام از سوی وزارت ورزش و جوانان شده است، اما فدراسیون ژیمناستیک اعزام های خود را بدون مجوز از شورای برون مرزی انجام می دهد.

در همین راستا زهرا اینچه درگاهی به تازگی دو سفر بدون مجوز به اجلاس ژیمناستیک آسیایی و جهانی داشته است.

خانم رئیس اخیراً در جلسه انجمن ژیمناستیک آسیایی در ازبکستان شرکت کرد و همین چند روز پیش در هشتاد و دومین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک در آنتالیا ترکیه که هر دو بدون مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش برون مرزی برگزار شد، شرکت کردند.

پرتالی که در این دوره از انتخابات فدراسیون جهانی برای پست کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ژیمناستیک و شورای فدراسیون جهانی ثبت نام کرده بود با وجود سفر به آنتالیا برای بازگشت دست خالی به ایران در این انتخابات رای نیاورد. .

سه هفته پیش پنجمین دوره مسابقات ژیمناستیک ریتمیک قهرمانی آسیای مرکزی و جنوب آسیا در داکار بنگلادش با حضور 67 ژیمناستیک از بنگلادش، هند، ازبکستان، پاکستان، نپال و سریلانکا در سه گروه بزرگسالان مردان، جوانان، مردان برگزار شد. و زنان شد. در این مسابقات در این مسابقات 4 داور از کشورمان قضاوت کردند. محمود عباسی، فریدونعلی کوچکی، ابوالفضل یاوری و محبوبه محمدخانی داوران بین المللی ایرانی بودند که بدون مجوز شورای برون مرزی برای پیگیری اعزام های بدون مجوز در فدراسیون به بنگلادش سفر کردند.

* پلمپ ساختمان فدراسیون

پس از مشکلات ژیمناستیک، ساختمان های این فدراسیون یکی پس از دیگری پلمپ شد تا علاوه بر بلاتکلیفی، سردرگمی نیز به مشکلات این مجموعه اضافه شود.

اواسط هفته جاری بود که سالن ورزشی برادران آذرپی که در ضلع جنوبی مجموعه ورزشی شیرودی قرار دارد پلمب شد. مسئولیت این سالن بر عهده فدراسیون ژیمناستیک می باشد.

دلیل تعطیلی این سالن هنوز از سوی مسئولان اعلام نشده است اما گویا این اتفاق به دلیل بدهی به شرکت توسعه رخ داده است.

امروز در طول این ماجرا ساختمان فدراسیون ژیمناستیک که در ضلع جنوبی اس سی انقلاب قرار دارد توسط کارکنان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پلمپ شد.

بدهی فدراسیون به این شرکت دلیل اصلی این اقدام است.

* اصرار رئیس، بی عملی وزارت

گفته می شود وزیر ورزش چندین بار برای رفع مشکلات این فدراسیون اقدام کرده اما تا به امروز نتیجه ای حاصل نشده است زیرا به نظر می رسد درگاهی تنها به ادامه حضور در این فدراسیون اعتقاد دارد و هیچ شرط دیگری را نمی پذیرد. . .

وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک هم همین را می گویند اما چیزی که نباید از نظر دور داشت این است که دعواهای رسمی بیشترین آسیب را به ورزشکاران و منافع ملی وارد می کند. تنها پیامد این رویدادها این است که ژیمناستیک را از پیشرفت دور نگه می دارند. باید منتظر ماند و دید سرانجام این فدراسیون چه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید