فرمانده Centcom سردار کانی اظهار نظر کرد

به گزارش روزنامه ملی امیر، کنت مکنزی، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) گفت: سردار اسماعیل کعانی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران که پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی به این سمت منصوب شد، گفت: شبه نظامیان متحد مرتبط با ایران را کنترل نمی کند.»

وی بدون اشاره به حضور نیروهای کشورش در هزاران کیلومتری مرزهای آمریکا و نقش وی در ایجاد بی ثباتی در منطقه و دخالت در امور داخلی سایر کشورها، گفت: این وضعیت تا حد زیادی در نقاطی مانند عراق است. حمايت عليه ارتش آمريكا عمل مي كند، جايي كه وارد رويارويي گسترده تري با ايالات متحده خواهد شد.

مکنزی گفت: تهران به خوبی از خط قرمز ما (در عراق) آگاه است، اما شواهد به وضوح نشان می دهد که بسیاری از این گروه های شبه نظامی در تلاش برای کشتن آمریکایی ها با این حملات جدی هستند. دیر یا زود، موفقیت آنها اجتناب ناپذیر خواهد بود و ایران دقیقاً همان چیزی را که سعی دارد از آن اجتناب کند، تحریک خواهد کرد.

فرمانده سنتکام ایران را یک “تهدید بزرگ” برای ایالات متحده می بیند و می گوید که ایران برای دستیابی به اهداف خود و تهیه سلاح و سایر منابع به آنچه “نیروی نیابتی” می خواند، تکیه می کند.

وی ادامه داد که جنگ در یمن چندین سال است که به لطف حمایت ایران ادامه دارد. هوتوها بدون توجه به خطرات انسانی با همه فرصت هایی که ایران در اختیارشان قرار می دهد به دنبال پیروزی خواهند بود.

اما مکنزی به میلیاردها دلار تسلیحات، بمب و موشک های آمریکایی که واشنگتن هر ساله برای کشتن مردم بی دفاع یمن در اختیار عربستان قرار می دهد، اشاره ای نکرد.

وی خواستار استراتژی یکپارچه و منطقه ای از جمله نقش رژیم صهیونیستی در مقابله با این تهدید شد.

فرمانده سنتکام گفت که تنش زدایی و عادی سازی اوضاع بیشترین سود را برای ایران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید