فروش بلیت با اقامت اجباری در هتل/ موارد تخلف به تعزیرات ارجاع خواهد شد


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883303

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تخلفات شرکت های هواپیمایی مجازات خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن خوشهو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تخلف دو شرکت هواپیمایی در فروش اجباری اقامتگاه های هتل همراه با بلیط هواپیما خبر داد.

خوشخو گفت: گزارشی مبنی بر تخلف برخی ایرلاین ها صادر شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، تیمی برای رسیدگی به تخلف تشکیل و مشخص شد دو شرکت هواپیمایی به همراه عوامل فروش آنها اقدام به فروش بلیت هواپیما به همراه یک شب اقامت اجباری کرده اند. در یک هتل.

وی با بیان اینکه به ایرلاین های خاطی تذکر کتبی دادم و پس از اخطار این تخلف رعایت نشد، افزود: هیچ شرکت هواپیمایی حق ندارد به فروش بلیت هواپیما هیچ نوع خدماتی از جمله اقامت در هتل اضافه کند. در صورت دریافت سیگنال حتما با متخلفان برخورد می کنیم و به سازمان جنایی دولتی معرفی می کنیم اما آنچه قانونگذار به ما داده محدودیت در صدور مجوز پرواز است.

خوشخو در پاسخ به این سوال که چرا برخی سایت های فروش در زمانی که تقاضای پرواز در اوج است اقدام به کنسلی بلیت می کنند، گفت: نمی توان گفت همه کنسلی ها به دلیل گران فروشی است اما در اوج تابستان برخی فرودگاه ها محدودیت پرواز دارند. شرایط فنی و دمایی که ایمنی مسافران را حفظ می کند و منجر به لغو پرواز یا تغییر در زمان پرواز می شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی در ادامه تاکید کرد: گزارش هایی دریافت کرده ایم که مسافران از یک هفته قبل بلیت رزرو کرده اند و پرواز یک روز قبل از پرواز کنسل شده است، قطعا این مشکلات در شرکت های هواپیمایی پیش نمی آید زیرا طبق مصوبه مصوب سازوکارها، ایرلاین ها سعی می کنند برای پرواز مجوز بگیرند که غیر از این نمی توانند انجام دهند و این تخلفات با نمایندگان فروش که بعضاً نمایندگان رسمی فروش خود شرکت هواپیمایی هستند، مشاهده شده است.

وی افزود: اگر این تخلفات برای شرکت های هواپیمایی اتفاق بیفتد مجوز پرواز آن شرکت را تعلیق می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید