مسافران واکسینه شده اجازه اقامت در هتل ها و مهمانپذیرهای مشهد را ندارند/ 36 هتل و مرکز اقامتی پلمب شدند.


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813440

این را رئیس اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد

حسنی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی افرادی که 3 نوبت واکسن کراون دریافت نکرده اند از ورود به هتل ها و مراکز اقامتی منع شده اند و افرادی که دو نوبت مصرف کرده اند تنها در صورت منفی بودن تست PCR می توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند. نتیجه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر حسنی، رئیس اداره محیط زیست و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: با توجه به اینکه در نوروز امسال محدودیت ترافیکی وجود ندارد، پیش بینی می شود حدود 10 میلیون مسافر از سراسر ایران به مشهد مقدس سفر کنند. از این رو سعی شده است با تقویت نظارت بر مراکز گردشگری، اقامتی و اصناف از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر در مشهد و خراسان رضوی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا جلسات متعددی با ارگان های مختلف از جمله میراث فرهنگی، اتاق اصناف و فرمانداری ها داشتیم و دستورالعمل های مختلفی با توجه به شرایط کرونری شهرستان ها تهیه شد، گفت: پروتکل های بهداشتی توسط اصناف در مشهد اجرا می شود که در آن اصناف انجام می دهند. 500 بازرس در قالب 250 تیم نظارتی از نزدیک بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند.

رئیس اداره محیط زیست و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمرکز اصلی تیم های نظارتی ما این روزها بر روی شیرینی فروشی ها، آجیل فروشی ها، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری و رستوران ها است، بنابراین تیم های نظارتی ما بر رعایت این موارد نظارت می کنند. با پروتکل های بهداشتی و کیفیت اجناس ارائه شده 24 ساعته.

حسنی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، پذیرش افرادی که 3 نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، در هتل‌ها و مراکز اقامتی و همچنین افرادی که دو نوبت واکسن کرونا در دست دارند، ممنوع است. PCR نگاتیوها می توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سامانه جامعی به نام “یانا” در حال راه اندازی است که با معرفی کد ملی افراد مشخص می شود که افراد چند دوز واکسن دریافت کرده اند و از سوی دیگر وضعیت سلامتی آنها چقدر است. با توجه به اینکه تقاضا برای اقامتگاه ها در نوروز در روزهای قبل از نوروز و تعطیلات رو به افزایش است، شاخص های بهداشتی استخرها، مراکز اجتماعی و ییلاقات طرقبه و شاندیز را به دقت رصد می کنیم.

رئیس اداره محیط زیست و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین 36 هتل و مرکز اقامتی نیز پلمب شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید