تمدید دو سال معافیت مالیاتی مراکز اقامتی، هتل ها و اماکن گردشگری


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904406

وزیر میراث فرهنگی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در شورای اقتصاد با حضور رئیس جمهور درخواست وزارتخانه مبنی بر تمدید دو ساله معافیت مالیاتی مراکز اقامتی، هتل ها و اماکن گردشگری مورد بررسی قرار گرفت. و با وجود بار مالی قابل توجه به تصویب رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه جلسه شورای دولت که امروز چهارشنبه ۶ مهرماه برگزار شد، گفت: دولت در روزهای اخیر دو مصوبه ارزشمند در حوزه کاری این وزارتخانه داشته است. در شورای اقتصاد با حضور رئیس جمهور درخواست این وزارتخانه مبنی بر تمدید دو سال معافیت مالیاتی مراکز اقامتی، هتل ها و اماکن گردشگری با وجود بار مالی قابل توجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: کرونا در دو سال گذشته آسیب جدی به صنعت گردشگری و مراکز اقامتی وارد کرده است و موسسات در این دو سال از معافیت استفاده نکرده‌اند، بنابراین این معافیت باید به مدت دو سال تمدید می‌شد. قرار بود مراکز اقامتی که پس از سال 95 تأسیس شده اند 50 درصد و مراکزی که پس از سال 95 تأسیس شده اند 100 درصد از مالیات معاف شوند.

ضرغامی گفت: از دیگر دستورات رئیس جمهور شروع اقدامات برای بیمه 10 هزار کارگر صنعتگر بود. بیمه صنفی شاید مهمترین نیاز فعالان ما در سراسر کشور باشد. فعالانی که درآمد خوب و کسب و کار قابل توجهی دارند مشکلی برای بیمه همکاران خود ندارند. اما تعداد زیادی از فعالان صنایع دستی از طبقه پایین جامعه هستند.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: هفتاد درصد این فعالان زن سرپرست خانوار هستند که مشکل بیمه دارند. من بسیاری از آنها را در محل کارشان ملاقات کرده ام. آنها در حین کار تصادفات زیادی می کنند و به دلیل نداشتن بیمه مجروح می شوند. رئیس جمهور دستور بیمه این ده هزار نفر را صادر کرد که رقم بالایی است. این اقدام می تواند در رونق تولید صنایع دستی و دلگرمی عزیزان مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید