14000 تخت اقامتی رسمی آماده پذیرایی از زائران و مسافران تابستانی


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877030

معاون امور زائران استان کوم در خصوص ساخت اقامتگاه ارزان قیمت در کوم گفت: با ساخت مسکن های جدید در چند ماه اخیر، تخت های رسمی آماده پذیرایی از زائران و مسافران کوم به 14 هزار تخت افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم مقیمی معاون امور حجاج استان کوم فردا در گفت و گو با خبرنگار کوم اگزارش شد: در استان کوم تعداد کل واحدهای اقامتی رسمی از قبیل هتل، مسافرخانه و مسافرخانه تا زمستان 1400 بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری 11000 تخت است که در ماه های اخیر و با افتتاح چندین هتل موجود، این ظرفیت به 14000 تخت افزایش یافته است.

وی گفت: با کمک اقشار جامعه در حال راه اندازی واحدهای مسکونی ارزان قیمت هستیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری برای ایجاد واحدهای مسکونی ارزان قیمت برای مردم است. ساخت سه واحد بر عهده میراث فرهنگی و گردشگری قم است، «در این صورت 1500 تخت به ظرفیت استان اضافه می شود.

معاون ایثارگر استان قم ادامه داد: با کمک مجموعه هایی مانند حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و امامزاده ها ظرفیت قابل توجهی به ظرفیت اسکان استان در مناسبت ها و ایام خاص افزوده می شود. مسجد جمکران و ششصد تخت رسمی که مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان اضافه کرد نیز اقامت کوتاهی را برای نمازگزاران در حرم حضرت در بارگاه جواد فراهم کرد.

مقیمی خاطرنشان کرد: تجهیز مدارس در ایام خاص برای استفاده خیل عظیم زائرانی که به استان قم می آیند در دستور کار قرار دارد. حدود 60 مدرسه پذیرای زائران بودند، مجموعه های ارزان قیمت زیارتگاه برای زائران وجود دارد، اما مجتمع های اقامتی ارزان دیگری از جمله ساخت چندین هتل در بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران را در دستور کار داریم.

وی گفت: در استان ظرفیت خوبی در سازمان های مردم نهاد در زمینه پذیرایی و حمایت از زائران داریم. این سازمان ها برای کمک به چرخه گردشگری و زیارتی حمایت می شوند. چندین سازمان در حال ثبت مجوز هستند.

معاون امور زائران استان کوم گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی حمل و نقل جاده ای، امسال نسبت به همین میزان در سال گذشته و نسبت به همین میزان در سال 98، 160 درصد افزایش تردد در استان کوم داشته ایم. تاج گسترش نیافته بود در استان قم شاهد افزایش 40 درصدی زائران بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید