فروش بلیط هواپیما به خارجی ها را ممنوع کردند

فروش بلیط هواپیما به خارجی ها را ممنوع کردند

روز جدید : وزیر راه و شهرسازی از لغو تصمیم فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی خبر داد.

رستم قاسمی گفت: فروش بلیط هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است و این مشکل به تمامی شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه فروش بلیت هواپیما به صورت دلاری مسافران را به ویژه در فرودگاه های آبادان و اهواز با مشکل مواجه کرده است، گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشستی با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی این مشکل را اعلام کرد. نیز منتشر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در هفته گذشته برخی شرکت ها و دفاتر هواپیمایی به بهانه ارائه خدمات CIP و غذای گرم اقدام به فروش بیشتر بلیت کردند.

وی با اشاره به اینکه در سامانه هواپیمایی کشوری سقف قیمت تمام مسیرهای داخلی کشور اعلام شده است افزود: هیچ شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی حق فروش بلیت بالاتر از قیمت های تعیین شده را ندارد.

آقای قاسمی از برخورد قانونی با متخلفان احتمالی خبر داد و گفت: به همین منظور میزهای بازرسی در فرودگاه های کشور ایجاد می شود تا مسافران تخلفات احتمالی شرکت های هواپیمایی را گزارش کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی در این خصوص گفت: فروش بلیت هواپیما به صورت ارزی و دلاری به اتباع خارجی متوقف شده و دستورالعمل جدید فروش بلیت به اتباع خارجی هفته آینده ابلاغ می شود.

محمد محمدی بخش افزود: چارتر کننده ها و آژانس ها اجازه فروش بلیط به اتباع خارجی را به دلار ندارند. برای فروش بلیت به اتباع خارجی تمهیداتی اندیشیده شده و به زودی دستورالعملی تدوین و ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید