اعمال محدودیت در فروش بلیط هواپیما اربعین + جزئیات

اعمال محدودیت در فروش بلیط هواپیما اربعین + جزئیات

رونو رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ظرفیت انجام 1000 پرواز در ایام اربعین را به شرط پذیرش فرودگاه های عراق اعلام کرد و گفت: در بخش هوایی امسال دو برابر سال گذشته زائران اربعین را جابه جا خواهیم کرد.

محمد محمدی بخش با اعلام اینکه 15 شرکت هواپیمایی برای ایام اربعین بلیط هواپیما ارائه می کنند، گفت: پیش از این 120 پرواز منظم هفتگی در مسیر عتبات داشتیم و قبل از اربعین این تعداد به 150 پرواز در هفته می رسید.

وی با بیان اینکه اعلام کرده ایم 1000 پرواز برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است، ادامه داد: زائران اربعین از 20 فرودگاه ایران به 2 فرودگاه نجف و بغداد عراق اعزام می شوند.

وی افزود: پیش بینی می شود از 15 تا 30 شهریورماه سال جاری 250 پرواز عادی و 750 پرواز غیر برنامه ای در مجموع یک هزار پرواز بین نجف و بغداد انجام شود. ظرفیت پذیرش فرودگاه های عراق نیز مهم است، میانگین جابجایی 100 هزار زائر را در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از سفر به عراق برای بررسی محدودیت های فرودگاه های نجف و بغداد خبر داد و با اشاره به قیمت مصوب 6 میلیون تومانی برای پروازهای اربعین، افزود: ما نمی توانیم تمام نیازهای حوزه هوایی را پوشش دهیم. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که ظرفیت را دو برابر کردیم.

محمدی بخش با اشاره به فروش 10 هزار بلیت هواپیما در روز اربعین روز گذشته 12 شهریور گفت: هیچ تخلفی در فروش بلیت صورت نگرفته و نظارت مستمر انجام شده است. عرضه تدریجی می‌تواند فروش را کنترل کند. برخی از سایت‌ها با زیرساخت‌های خود در فروش بلیت مشکل داشتند که برطرف شد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر از 9 نفر بلیت نمی فروشیم، گفت: امسال هدف این است که در بلیت فروشی عادلانه باشیم.

مقررات حقوق مسافر نهایی شده است

وی همچنین از نهایی شدن پیش نویس آیین نامه حقوق مسافران و اجرای آن در ماه آینده خبر داد و گفت: با اجرای آن بسیاری از مشکلات مسافران و بخش بزرگی از شکایات آن ها برطرف می شود، افزود: نمی کنیم. چیزی به نام دلار فروشی بلیت ندارند و هیچ واسطه ای وجود ندارد.» بلیت فروشان و شهروندان کشورهای مختلف در این موضوع نقش داشتند. 3 شرکت هواپیمایی و چندین آژانس مسافرتی برای فروش بلیط به دلار وارد سیستم دادگاه شده اند.

وی با یادآوری اینکه ناوگان باری حمل و نقل هوایی کشور به 11 فروند هواپیما افزایش یافته است، تاکید کرد: این هواپیماهای پهن پیکر در 5 قاره محموله حمل می کنند. ما ظرفیت بالایی داریم اما باز هم سهم خود را از بازار منطقه نگرفته ایم و باید در حوزه بار فعال باشیم و سهم ترانزیتی بازار منطقه را به دست آوریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم اجازه راه اندازی شرکت هواپیمایی را نداده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید