فروش بلیط ارزان هواپیما جریمه ای ندارد

ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799960

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: هیچ شرکت هواپیمایی برای کاهش قیمت بلیط هواپیما جریمه نمی شود و در این راستا از حقوق عمومی مردم صیانت می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیروز اعلام شد که برخی از مسئولان هواپیمایی کشوری اعلام کردند در صورت کاهش قیمت بلیت هواپیما و این کاهش قیمت باعث ضرر و زیان ایرلاین ها می شود، شرکت هواپیمایی مورد نظر که مرتکب تخلف شده است، بررسی می شود. انتشار این خبر موجی از انتقادات را به این نهاد حاکمیتی برانگیخت که به جای حفظ حقوق بشر حافظ منافع شرکت های هواپیمایی است.

ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی و متولی صنعت هوانوردی حافظ حقوق عمومی مردم بوده و با کاهش قیمت بلیت هواپیما مخالفت نخواهد کرد. “

وی افزود: برای پروازهای داخلی محدودیتی در قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد تا مردم در شرایطی که ایرلاین ها مسافر ندارند بلیت را با قیمت بهتری خریداری کنند و از سوی دیگر ایرلاین ها در برخی از پروازهای خود به در عقب، آنها باید کمی با مسافر پرواز کنند و قیمت ها را به حداقل برسانند تا مسافران بیشتری را جذب کنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ شرکت هواپیمایی بابت کاهش قیمت بلیت هواپیما جریمه نمی شود، زیرا این کار جرم نیست و بنابراین سقفی در قیمت داخلی وجود ندارد تا ایرلاین ها بتوانند با آن رقابت کنند. شما همدیگر هستید کرایه های مصوب برای فروش بیشتر بلیط های ارزان قیمت با کاهش کرایه ها.

جلالی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی نه تنها حفظ حقوق بشر را در اولویت قرار می دهد، بلکه از سوی دیگر باید بتواند ناوگان فعال در صنعت هوانوردی را حفظ کند و از این رو برای توسعه این صنعت تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید