آیا ارزان فروشی بلیط هواپیما جرم است؟

ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791890

پس از ابلاغ کتبی به تمامی شرکت های هواپیمایی مبنی بر پذیرش حداقل قیمت بلیت 600 هزار تنی، واکنش های بسیاری به وجود آمد. تا جایی که برخی عنوان کرده اند که فروش بلیط ارزان هواپیما تخلف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از ابلاغ کتبی به تمامی شرکت های هواپیمایی مبنی بر پذیرش حداقل قیمت بلیت 600 هزار تنی، واکنش های بسیاری به وجود آمد. تا جایی که برخی عنوان کرده اند که فروش بلیط ارزان هواپیما تخلف است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص گفت: اولویت این سازمان امنیت پروازها و مسافران است و هیچ مخالفتی با کاهش قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد. هزینه ساعت پرواز بر اساس جدول ماتریسی محاسبه شده و حداقل قیمت بلیط تعیین می شود. به همین دلیل قیمت کمتر از حداقل قیمت یک شرکت هواپیمایی نشان دهنده ورشکستگی آن در آینده است.

وی افزود: کاهش قیمت بلیت و ارزان فروشی غیرمنطقی به نظر می رسد و تنها در صورتی امکان پذیر است که شرکت هواپیمایی از هزینه های ثابت مانند سوخت، مالیات و ایمنی پرواز صرف نظر کند. مسائل ایمنی پرواز خط قرمز ماست و هیچ پروازی بدون سوخت و مالیات مجاز به پرواز نیست.

e5872783 e709 4890 a8b7 e8e139c886b3 خبر خاکستری

محمدی باش افزود: فرض کنید قیمت بلیط هواپیما مشهد به تهران 150 هزار تن است. این قیمت علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مبهم است، از نظر ایمنی پرواز نیز مشکل ساز خواهد بود. طی چند روز اخیر در برخی از مسیرها شاهد افزایش قیمت بلیط اتوبوس نسبت به پرواز در همان مسیر بوده ایم و همین لحظه باعث شده است که بیش از گذشته به موضوع قیمت گذاری بپردازیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید