فروش کلیه به قیمت دولتی; 80 میلیون تومان

فروش کلیه به قیمت دولتی;  80 میلیون تومان

روز جدید : کلیه ها، مغز استخوان و یک چهارم کبد; از 100 میلیون تن به 800 میلیون تن می فروشند. برخی چندین عضو را برای فروش آزاد کرده اند. البته نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایران می گوید که فروش کلیه دیگر مثل سابق نیست. ارائه دهندگان باید این کار را تحت نظارت دولت انجام دهند.

هر دو تا سه ساعت یک بیمار در لیست انتظار پیوند جان خود را از دست می دهد. راه دیگر برای کسانی که نیاز به پیوند اعضا دارند، ورود به بازار برای خرید و فروش اعضای بدن است. طرف دیگر ماجرا، فروشندگانی هستند که می گویند به خاطر مشکلات مالی اعضای بدن خود را می فروشند.

در و دیوار پر از تبلیغات فروش اعضای بدن است. قسمتی از دیوارها را رنگ آمیزی کردند. با این حال، فروشندگان هنوز شماره تلفن خود را با خودکار، اسپری و خطوط ظریف مرتب می کردند. جایی نزدیک موسسه خیریه حمایت از کلیه. دیوارهای نزدیک برخی از بیمارستان ها مکان دیگری است که برای فروش اعضای بدن تبلیغ می کند. برخی نیز در همان زمان در سایت ها و کانال های تلگرامی اعضای بدن خود را فروختند. قیمت ها به اندام فروخته شده و گروه خونی نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، قیمت مثبت کمی بالاتر از سایر گروه های خونی است.

کلیه به قیمت عمل چشم می فروشم

علاوه بر پوسترهای روی دیوار، برخی از فروشندگان و خریداران در سایت های فروش اعضای بدن یکدیگر حضور دارند. سایتی با حدود 6000 اپلیکیشن فعال. با حق عضویت می توانید تعداد فروشندگان شهرهای مختلف را دریافت کنید. یکی از فروشندگان این سایت جوانی است که کلیه خود را فروخته است. حالا او با همسر و نوزادش در آغوش خریدار را برای تهیه مدارک همراهی می کند. زن جوان نوزادش را در آغوشش حرکت داد و گفت: می خواست چشمش را جراحی کند. او به ما گفت که این کار را از طرف فرزندانمان انجام دهیم. وگرنه از انجام این کار راضی نمی‌شدم.»

من اعضای زیادی را به خاطر قرض و ازدواج می فروشم

یکی به دلیل بدهی و دیگری به دلیل هزینه ازدواج. آنها اعضای بدن خود را در حراجی فروختند تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند. برخی از اعضای بدن خود را فروخته اند. یکی از دستفروشان گفت: از 300 میلیون تومان یک چهارم برای کبد، 400 میلیون تومان برای مغز استخوان و 300 میلیون تومان برای کلیه گذاشته ام. کمتر پرداخت کردم اگر ببینم کشورهای زیادی وجود ندارد، یک تخفیف کوچک در کار من وجود دارد.» کلیه ها با قیمت های مختلف به فروش می رسند. 100 میلیون تا 500 میلیون تن. در مورد کبد هم همینطور است. 200 تا 500 میلیون تن. اما تا 800 میلیون تومان هم آگهی شده است.فروشندگان نیز در سنین مختلف هستند. 21 سال، تا 45 سال. سن کم به عنوان نقطه فروش نوشته شده است.

تبلیغ فروش اعضای بدن به دلیل مشکلات مالی در برخی سایت ها و کانال ها.
فروش کلیه به قیمت دولتی
این در حالی است که قائم مقام انجمن اهدای عضو ایران به تجارت نیوز گفت: سازوکار فروش اعضای بدن تغییر کرده است. او گفت: «اگر مردم آگهی‌های فروش اعضا را روی در و دیوار ببینند، می‌دانند که این یک کلاهبرداری است. او با او موافقت کرد و مبلغی پرداخت کرد. بعد رفتند انجمن کلیه و کارهای دیگری کردند. اکنون کلیه توسط وزارت بهداشت از یک فرد زنده جدا می شود. اهداکنندگان و گیرندگان کلیه دیگر قابل مشاهده نیستند.» گبادی گفت: اهداکننده و گیرنده کلیه باید در انجمن حمایت از کلیه ثبت نام کنند. کلیه ها برای چه کسانی توزیع می شود با توجه به درجه وخامت نیازمندان توسط وزارت بهداشت ساخته می شود. وی ادامه داد: «قیمت نیز تحت نظارت وزارت بهداشت است.

نرخ دولتی فروش کلیه؛ 80 میلیون

یکی از همکاران انجمن بیماران کلیوی می گوید: «این مثل پیدا کردن یکدیگر و پیوند عضو نیست. نام شما باید در لیست باشد. عضو فروشنده می تواند به فرد دیگری که حالش وخیم است برسد، می گوید: با ثبت نام، قیمت یک کلیه 80 میلیون تن است. پول از خریدار گرفته می شود و به حساب فروشنده واریز می شود».

البته در بحث خرید و فروش کلیه اختلاف نظر وجود دارد. برخی از خریداران و فروشندگان می گویند ما با چند حرف شروع کردیم. در همین حال یکی از خریداران می گوید: چهار ماه است که پیگیر هستیم و هنوز تکلیفم مشخص نیست. ما با فروشنده به توافق رسیده ایم، فقط منتظر تایید رسمی هستیم.

یکی دیگر از خریداران می گوید برادرش یک ماه پیش پیوند کلیه انجام داده است. وی می گوید: در مجموع با 260 میلیون تن منهای سایر هزینه های جانبی پیوند کلیه انجام دادیم. بخشی از هزینه ها را به صورت رسمی و بخشی دیگر را از اینجا رد و بدل کردیم.» اگر افراد نیازمند وارد بازار اعضای بدن نشوند، می توانند منتظر اهدای عضو از افراد مبتلا به مرگ مغزی باشند که رایگان است.

نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایران گفت: علیرغم پیشرفت اهدای عضو در ایران، هر دو تا سه ساعت یک بیمار در لیست انتظار پیوند عضو جان خود را از دست می دهد. چون پیوند عضو مناسبی ندارند. این یعنی هفت تا 10 نفر در روز و حدود 3000 نفر در سال.

دیدگاهتان را بنویسید