فضا به روی داوران جوان و بدنش باز باشد/ شأن داور کاراته قفل نیست

ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790948

رئیس فدراسیون کاراته گفت: فدراسیون با مهارت و دانش خود تلاش می کند فضا را برای داوران باز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سیدحسن طباطبایی در کلینیک داوران گفت: کاراته یک رشته بسیار سریع و با قوانین خاص خود است. گاهی اوقات تجربه و مهارت داور سرنوشت یک ورزشکار را رقم می زند، هر چه تجربه، مهارت و دانش فنی داور بیشتر باشد، نتیجه مسابقه به واقعیت نزدیکتر است.

وی ادامه داد: از این رو تعداد داوران و مشخصات فنی مسابقات کاراته از نظر کیفی و کمی با سایر رشته های ورزشی متفاوت است. از نظر کیفی کار داور کاراته سخت است و از نظر کمیت تعداد داوران کاراته بیشتر است و همین امر بار مسئولیت و قضاوت کاراته را سنگین می کند، پس چه چیزی برای مسابقه مهم است. علاوه بر سطح داوری، این مهارتی است که داور به آن نیاز دارد.

رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد: گاهی یک داور با معدل بالا اما مهارت کمتر نمی تواند مسابقه را به خوبی هدایت کند اما برعکس شاهد بوده ایم داوری با معدل پایین اما مهارت بالا توانایی مدیریت بهتری دارد. از این رو فدراسیون بر خلاف گذشته تصمیم گرفته است مهارت و دانش بالایی را در اختیار داوران قرار دهد به همین دلیل هم اکنون امکان اعزام داوران آسیایی در تمامی رده ها به کلینیک جهانی داوری امارات وجود دارد.

طباطبایی تصریح کرد: در گذشته داورانی که از آسیا نمره A داشتند در دنیا شرکت کرده بودند که تعداد آنها مشخص بود و فدراسیون جهانی بر این اساس به ما سهمیه داد اما چند درجه کمتر کسانی هستند که نیستند. به کلاس A رسیدند، در این ما مهارت های آنها را در کلینیک ارزیابی می کنیم تا در صورت امکان، اولویت اول برای ارسال باشند.

وی گفت: فدراسیون تضمین می کند که نگران نباشید و شک نکنید داورانی که در این کلینیک و تست موفق باشند به سراسر دنیا اعزام خواهند شد. داور کاراته زندانی نیست و داور کاراته متعلق به شخص خاصی نیست. همه ما اهل کاراته هستیم، از رئیس فدراسیون گرفته تا کمربند سفید، همه باید در خدمت کاراته باشیم. ارزش کاراته محترم است و ما از این قفل ها جلوگیری خواهیم کرد.

طباطبایی در پایان گفت: لطفا شرایطی را فراهم کنید تا داوران ایرانی انگیزه جوانان را دو چندان کنند و راه را برای همه کسانی که می خواهند خدمت کنند باز کنند. کاراته بسته های خدمت را نمی بخشد و امیدوارم با انگیزه بالا برای رسیدن به این آرمان درست حرکت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید