فعالیت های فرهنگی بچه های مسجد گلزار شهدای کرمان نوروز 1401 / بازخوانی ویژگی های سردار سلیمانی


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814283

حجت الاسلام مصطفی گرجی گفت: در ایام نوروز بچه های مسجد به ویژه مساجد مستقر در پاساژ مسافران نوروزی به ارائه خدمات فرهنگی می پردازند. یکی از این مراکز مسجد صاحب الزمان است که در کنار گلزار شهدا قرار دارد. در ایام نوروز به طور ویژه برنامه ریزی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی مدیر هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در ارتباط با برنامه های مساجد استان کرمان در ایام نوروز با خبرنگار «آرمان کرمان» گفت: مساجد همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. در عرصه فرهنگی و اجتماعی تاریخ مبنای تفکر و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی افزود: فعالیت کانون های فرهنگی مساجد استان کرمان در راستای اقناع افکار عمومی است، با توجه به اینکه امسال با توجه به کاهش محدودیت های تاج گذاری، تعداد زائران و مسافران استان کرمان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. «برنامه های مساجد در ایام نوروز باید با دقت بیشتری برنامه ریزی شود.


مدیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف و متوقف شده بود، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تلاش کردند روزهای خانواده را پیوند بزنند. در خانه با معنویت


گرجی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و همچنین همزمان با ماه مبارک شعبان و رمضان که همواره با شعائر معنوی همراه بوده است، فعالیت مساجد در فضای مجازی در این مدت دو چندان خواهد شد و قطعا در در سال نو اقدامات و فعالیت های خودجوش و خلاقانه جوانان مساجد استان کرمان ارائه می شود.


وی با اشاره به اینکه فرهنگسراهای مساجد قطعا در ایام نوروز برنامه دارند، خاطرنشان کرد: استان کرمان پس از شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی چهره و جلوه دیگری از خود را به عنوان پایگاه نشان داد و به عنوان خلبان جهان مقاومت اسلامی معرفی شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: مشخص است که کانون های فرهنگی مساجد استان کرمان و با نگاه ویژه ای که خود سردار سلیمانی به مساجد داشتند، در خود ایشان هستند. .


وی اذعان داشت: در ایام نوروز سال گذشته در فرهنگسراهای مساجد رویدادی به نام (بهارانه فهم) داشتیم که قطعاً برنامه هایی را در حوزه فعالیت خود متناسب با زمان و مکان خاص تدوین و ترویج خواهیم کرد تا حضور زائران و مسافران گلزار شهدا باید از آمادگی کافی برخوردار باشد.


گرجی در پایان افزود: در ایام نوروز بچه های مسجد; به خصوص مساجدی که در نوروزگاه در پاساژ مسافران قرار دارند یکی از کانون های ما مرکز فرهنگی مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در جنب گلزار شهدا است و در 12 ایوان در مسجد برنامه های ویژه ای را در ایام نوروز اجرا می کنند. این ایوان ها ایوان های کتاب، همدلی، سرود و ایوان تئاتر و معرفی کتاب در جبهه و جنگ، به ویژه کتاب هایی که در وصف ویژگی های سردار سلیمانی هستند، عمدتاً توسط بچه های مسجد تهیه می شود تا بتوانند با فرمانده بزرگ جبهه مقاومت آشنا شوند. و به نظر می رسد کارهای خوب و صادقانه در حال انجام است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید