درس روحانیت سردار دلو / ولایت و کل نگری از ویژگی های سردار سلیمانی است.

ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794203

اولی ها ولایی هستند، وفادارند، مردمی هستند، به حدی که حتی یکی مثل حاج قاسم سلیمانی هم ایمانش او را پیشوای دل ها و سرباز تمام عیار ولایت می کند، کسی که به قول حجت الاسلام آزادی… یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان احساس مسئولیت کردند و دست دادند تا پرچم کلمه حق بر روی زمین باقی نماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، در آستانه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم. گفتند سردار دلهست. برای حفظ اسلام سر و دست و جانش را خم کرد

نفاق هم تقدیم کرد چه دلهایی را برد لحظه شهادتش چه زیبا ارواح طیبه شهدا او را در آغوش گرفتند و این آغاز دلتنگی ما در این روزهای بی عبادت است.

* ناله آرام ما از درد در فراق

روزها می گذرد، روزهایی با فریادهای آرام جدایی ما، او مردم را دوست داشت. ساده، صادقانه و واضح. مردم به همین راحتی او را از اعماق وجودشان دوست داشتند.

* اولی ها محبوب هستند

پیشوای قلوب ما جزء پیشینیان بود، در ادای فریضه مقدّس، در بیعت با ولایت، پیشی گرفته در عوام گرایی، پیشی گرفته در دفاع از اسلام و شهادت.

این را می توان از خاطرات تک تک کسانی که لحظه ای با حاج قاسم ملاقات کردند، فهمید.

حرفی برای گفتن دارد که وقتی به ملایر می رسد از استقبال کنندگان التماس می کند که برای آمدنش در شیپور نزنند و بلافاصله وضو می گیرد و دستور می دهد نماز اول وقت بخوانند.

* شهید سلیمانی برادر بزرگی برای هر شهیدی است

حجت الاسلام آزادی خواه افزود: وقتی نماز به گله برده شد و تمام شد، حاج قاسم در گوشه مصلای سپاه نشسته بود و به فکر بی خانمان های سوریه، عراق و یمن و مدافعان معبد و فعالان جبهه مقاومت بود.

روزی می رسد که ایران نیز مانند این کشورها در چنگال دشمن گرفتار شود. او لحظه ای خاطره خانواده شهدای آن روز را فراموش نکرد و در همان لحظه گفت; وی مشتاق دیدار خانواده شهید ابراهیم هانی از شهدای مدافع حرم ملایر است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی دیدار با خانواده شهید را برای دیدار با مسئولان انتخاب کرد، زمان دیدارش با خانواده شهید ابراهیم هانی مثال زدنی بود، آنقدر این خانواده را تکریم کرد که گویا برادر شهید و پدر و مادرش است.

باعث آرامش و امید می شود.

* درس روحانیت سردار دل

نماینده مردم ملایر در مجلس همچنین گفت: به یاد دارم زمانی که سردار سلیمانی برای دفعه بعد به همدان سفر کرد، پس از پایان سخنرانی، افراد زیادی برای گفتگو با وی جمع شدند و

سردار دلا دقایقی روی زمین نشست و خوب، دقیق و از صمیم قلب به صحبت های آنها گوش داد، او شخصیتی محبوب بود و رفتارش درس بزرگی به من داد.

* ولایتمداری و جامعیت از ویژگی های سردار سلیمانی/ مردم شیفته مرام حاج قاسم هستند.

حجت الاسلام آزادی ولایی و فراگیر بودن را از ویژگی های سردار مربانی دانست و گفت: توجه به اقشار مختلف مردم از پیر و جوان گرفته تا مرد، زن، کودک و نوجوان، دانش آموز و دانشجو همه عاشق مرام حج هستند.

قاسم بودند.

* یک و نیم میلیارد مسلمان فرزندان حاج قاسم هستند

وی افزود: او با دین بازی نکرد و حتی زنان بی حجاب را تکریم کرد که گویی 80 میلیون نفر در ایران و بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان فرزندان او هستند.

* حاج قاسم سرباز تمام عیار ولایت

حجت الاسلام آزادی افزود: احساس مسئولیت در قبال هر ملتی نقطه قوت دیگر شهید سلیمانی بود.

خدمتکار می دانست که باید حقیقت را بگوید، حتی اگر سرش را تکان دهد، حتی اگر دست هایش را دراز کند، او یک سرباز تمام عیار در روستا بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید