فعلا دریافت عوارض جاده ها مطرح نیست/ عوارضی آزادراه اصفهان- شیراز مشخص نشده است

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران :

مهرداد بذرپاش گفت:اگر موضوع عوارضی را از آزاد راه‌های کشور جدی نگیریم بعد از یک مدت استهلاک می‌شود و برای توسعه و نگهداشت آزاد راه‌ها نیاز به عوارضی است که این امر در تمامی شهر‌های دنیا اجرا می‌شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص اخذ عوارض از رانندگان در جاده‌های کشور گفت:  فعلا در دستور کار نیست و یکی از روش‌های تامین مالی است که در حال حاضر تنها از آزاد راه‌های کشور اخذ می‌شود.  

به گفته وزیر راه وشهرسازی هنوز نرخ عوارضی آزادراه اصفهان- شیراز مشخص نشده و مقرر شد یک مقطعی مردم استفاده کنند تا نرخ آن مشخص شود  و همچنین عوارضی هم از  قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال اخذ نمی‌شود  و مردم با همان قیمت سابق از این آزاد راه عبور می‌کنند.

وی می‌گوید:  اگر موضوع عوارضی را از آزاد راه‌های کشور جدی نگیریم بعد از یک مدت استهلاک می‌شود و برای توسعه و نگهداشت آزاد راه‌ها نیاز به عوارضی است که این امر در تمامی شهر‌های دنیا اجرا می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه قیر در تهیه آسفالت یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌ها به شمار می‌رود و معمولا کیفیت آسفالت از آن متاثر است، گفت: حدود ۶ میلیون تن تولیدی داریم که ۴ میلیون تن آن در مرحله صادرات است که مخالفتی نکردیم و درخواست کرده ایم که همواره نیاز بازار داخل تامین شود تا منجر به افزایش قیمت نشود.

وی افزود: برای پروژه‌های عمرانی راه‌های روستایی و مسکونی باید قیر مورد نیاز داخل تامین شود.

وی افزود: به این مصوبه ایرادات گرفته شد و من توضیحات لازم را به رئیس کمیسیون ارائه کردم و رفع ابهام شد و امیدواریم این مسیر طی شود و هرچه سریع‌تر به پروژه‌های عمرانی قیر مورد نیاز تزریق شود.

بذرپاش گفت: باید سازمان‌های زیر مجموعه نظارتی بر کنترل قیر‌ها داشته باشند و با تغییر تکنولوژی بتوانند قیر‌های اصلاح شده را به مدار راهداری تزریق کنند.

او افزود: در بودجه تهاتری ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تکلیف ۴۹ درصد از این میزان به وزارت راه وشهرسازی، ۲۰ درصد بنیاد مسکن برای ساخت معابر و داخل روستا‌ها تزریق شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید