هنوز عوارضی دریافت نشده است/ شایعات را باور نکنید!

ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790608

برخلاف آنچه در برخی رسانه ها منتشر می شود، هنوز اخذ عوارض در اتوبان سهند تبریز آغاز نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناج; تا زمانی که افتتاح شد، مرزها فراتر از این بود که چرا ساخت یک بزرگراه به طول 40 کیلومتر بیش از 20 سال طول کشید و اکنون که افتتاح شده، حاشیه های پس از افتتاح موجی از ناآرامی را در بین مردم به راه انداخته است.

سهند آذره تبریز 10 ماه پیش و پس از وقفه ای چند ساله افتتاح شد تا ساکنان شهر 250 هزار نفری سهند حداقل 40 دقیقه زودتر از منزل خود به محل کار خود برسند. این مسیر که از همان روزهای اول با چالش هایی چون باز نشدن کامل یا وجود ایرادات ساختاری در ذهن مردم همراه بود امروز به یکی از دغدغه های اصلی مردم سهند تبدیل شده است.

اخذ عوارض از بزرگراه مشکلی است که چند ماهی است گریبان سهندان را گرفته است. چند روزی است که نصب عوارضی در این بزرگراه و دریافت الکترونیکی عوارض، شایعات و اخبار درست و کذب از فضای مجازی، حرف و حدیث های زیادی را در مورد این بزرگراه به راه انداخته است.

دریافت عوارض 6500 تنی رفت و 6500 تن برگشتی در مجموع 13000 تن یکی از سوالات اصلی و البته شگفت انگیز عوارض تبریز سهند است. انتشار این خبر همراه با سکوت مسئولان مربوطه، پویش تحریم تردد در بزرگراه ها را در فضای مجازی شعله ور کرد! بسیاری از سهندان در اعتراض به عوارض بسیار گران دیروز خود را به تبریز رساندند و از مسیر قدیم برگشتند.

عباس مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند به عنوان متولی اصلی بزرگراه سهند تبریز در گفت و گو با خبرنگار آناجبه، در پاسخ به شایعه عوارض خودروها معتقد است: هر حرف و حرفی که در فضای مجازی و واقعیت می زنیم باید مستند باشد.

وی با رد عوارض در مسیر جدید تبریز – سهند تاکید کرد: نمی دانم چرا این شایعات ایجاد شده است. هنوز هزینه ای دریافت نشده است و فقط دستگاه ها نصب شده اند و در روزهای بعد از اطلاع رسانی هزینه ها اخذ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران سهند دریافت عوارض 6500 تنی خودرو را تکذیب کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه 99.10.22 وزارت راه و شهرسازی، پیمانکار موظف به پرداخت 3000 تن خودرو، 4000 تن برای وانت و وانت 5000 تن برای کامیون، 6 تن برای اتوبوس و کامیون.. هزار تن و تریلر، 9 هزار تن برای اخذ عوارض و افزایش این مبالغ تنها با مجوز کمیسیون های مربوطه در وزارت راه و شهرسازی است. توسعه و من نمی دانم در زمانی که هنوز عوارض اخذ نشده است، میزان 6500 تن چگونه توزیع شده است.

بابک رضی منش شهردار اسکو نیز با تکذیب خبر عوارضی در اتوبان سهند تبریز گفت: در سال 1399 3000 تن عوارض تعیین شده بود اما امسال نرخ جدید عوارض در وزارت راه و شهرسازی تصویب شد. اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تخفیف 50 درصدی عوارض برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعمال می شود، افزود: تخفیف های ویژه ای برای شهروندان سهند در نظر گرفته شده است که به محض اعلام مصوبه به طور کامل از سوی رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید