گران ترین عوارضی که مردم برای فراری قدیمی پولداختار پرداخته اند/رانندگان همچنان در خطر هستند

زمان: 09:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801113

با وجود ترافیک سنگین در پلدختر، متاسفانه این شهر همچنان فاقد کمربند ایمنی است که این امر نیز باعث ترافیک سنگین شده و آسایش مردم را مختل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر پلدختر، یکی از معدود شهرهای ترانزیتی کشور است که کمربند ایمنی ندارد و بوق مداوم خودروهای سنگین به کابوسی تلخ برای شهروندان پلدختری تبدیل شده است.

این شهرستان در قسمت جنوبی استان لرستان واقع شده است که به دلیل همجواری با استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام محل تردد تعداد زیادی خودروی سبک و سنگین است.

به طور میانگین روزانه شاهد تردد 2000 دستگاه خودرو از پلدختر هستیم و علاوه بر ظرفیت اقتصادی و اشتغال زایی در شهرستان، مشکلاتی نیز وجود دارد که موجب گلایه شهروندان پلدختری شده است.

شهری با این حجم تردد تردد خودروهای سنگین و سبک در کشور متاسفانه همچنان کمربندی ندارد و همین مشکل باعث تردد خودروهای سنگین در شهرستان پلدختر شده است.

d37f50f1 aeaa 44ad abc2 751f107ff691 خبر خاکستری

حرکت ماشین های سنگین روی اعصاب یک نیمه خوار

جواد سپهوند یکی از شهروندان پلدختری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلک با بیان اینکه با توجه به سر و صدای تردد خودروها باید به سمت آینده حرکت کنیم، اظهار داشت: باید به سمت آینده حرکت کنیم.

وی افزود: شهروندان پلدختری با بوق های مداوم خودروها احساس راحتی نمی کنند و استرس جزء لاینفک زندگی مردم پلدختر شده است.

قیمت پایین در جاده پلدختر کامیون

رحمانی یکی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلک بابیان اینکه تردد از مسیر پلدختر ارزان تر و راحت تر است، گفت: به دلیل گرانی عوارض در بزرگراه مجبور به تردد غیراستاندارد و غیراستاندارد هستیم. جاده خطرناک پلدختر – هرم آباد

وی افزود: شهرستان پلدختر از معدود شهرهایی است که از تهران به خوزستان تردد می کنم و کمربند ایمنی ندارد.

راننده کامیون گفت: دیدنی های طبیعی اتوبان قدیم پلدختر – هرم آباد یکی از دلایلی است که سعی می کنم خانواده ام را با خود به سفر ببرم اما متاسفانه وضعیت جاده اصلا خوب نیست.

dc654f15 c604 48ab 9c33 96f8599b0d79 خبر خاکستری

ساماندهی مشکلات تردد خودروهای سنگین

صدیحه میری شهردار پلدختر در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با تاکید بر اینکه کمربندی برای پلدختر یک ضرورت است، گفت: نبود کمربندی در پلدختر ترافیک، آلودگی صوتی و هوا، تخریب آسفالت خیابان ها و افزایش خطر تصادفات را در پی داشته است. در شهر “.

وی افزود: تا رفع مشکل کمربندی پلدختر باید با برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت مشکلات تردد خودروهای سنگین در این شهرستان را برطرف کنیم.

شهردار پلدختر گفت: تهیه و نصب تابلوهایی مانند چراغ و رنگ راهنمایی برای تردد توسط اداره راه و با همکاری شهرداری پلدختر باید برای جلوگیری از تردد انجام شود.

توقف کامیون ها در زیر پل تاریخی جاده پلدتختر – هرم آباد

علی محمد عزیزی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری پلدختر در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با بیان اینکه مشکل نبود کمربندی گریبان گیر پل تاریخی ورودی پلدختر شده است، گفت: ما اینگونه هستیم.

وی افزود: امروز شهر پلدختر به محل اصلی بارهای ترافیکی سنگین تبدیل شده است به طوری که گاهی به دلیل گیرکردن این بارها در دیواره های پل ورودی باعث تردد طولانی وسایل نقلیه در شهر پلدختر می شود.

a459a7dd 961d 407e 90b4 06f5f4ea1f74 خبر خاکستری

ضرورت ایجاد جاده کمربندی در پلدختر

حسن رضاییان فرماندار پلدختر در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: با توجه به حجم تردد بیش از 2000 دستگاه خودروی سبک و سنگین از پلدختر، ایجاد و احداث جاده کمربندی در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: محموله هایی که امکان تردد از بزرگراه را ندارند در مسیر خرم آباد – پلدهتر تردد می کنند و به همین دلیل باید از شهر پلدهتر عبور کنند که این امر باعث آسیب به زیرساخت ها و اثاثیه شهری شده است.

فرماندار پل دختر گفت: اهمیت این درخواست را طی نامه ای به استان و مسئولان مسئول در سطح وزارتخانه اعلام کرده ایم و انتظار داریم در این زمینه تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح احداث جاده جدید پلدختر – هرم آباد، تونلی از بالای پل قدیم تا پارک صخره ای احداث و به خیابان امام متصل می شود.

ea9509d4 c88e 4aa9 aae8 854efa274e1c خبر خاکستری

به گفته سفیر، با توجه به حجم زیاد ترافیک در مسیر پلدختر – خرم آباد، مسئولان مربوطه باید تصمیمات لازم را برای ساخت کمربند ایمنی برای حفظ امنیت و آسایش عمومی و همچنین کاهش ترافیک شهری در پلدختر اتخاذ و اجرا کنند. آن را به سرعت اقدام به.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید