نکاتی برای بازیکنان بارسا; با واقعیت روبرو شوید و دروغ را باور نکنید

نکاتی برای بازیکنان بارسا;  با واقعیت روبرو شوید و دروغ را باور نکنید

مونیخ تاییدی بود بر واقعیتی که بارسلونا مدتها سعی داشت آن را پنهان کند. بله، بارسا دیگر یک تیم برتر اروپایی نیست و نه در اروپا و نه در اسپانیا یک تیم نخبه محسوب نمی شود. بارسا تیمی است که فقط می تواند با تیم های متوسط ​​و متوسط ​​رقابت تنگاتنگی داشته باشد. بارسا که از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده و از قهرمانی لالیگا حذف شده است، فقط کوپا دل ری و لیگ اروپا را تماشا می کند و البته مدعی شماره یک هیچ جامی نیست.

این بایرن بود که برای سومین بار متوالی سرنوشت را رقم زد. او پس از شکست 8-2 در لیسبون، شکست 3-0 در نوکمپ و شکست 3-0 در آلیانس آرنا و در واقع شکست وحشتناک 14-2 در این سه بازی، ثابت کرد که بارسا از نظر اقتصادی بسیار بزرگ است. ، فاصله مدیریتی و ورزشی از بایرن و دیگر مدعیان اصلی اروپا. در هفته های اخیر به ما گفته شد که مشکل بارسا فقط یک پایان بزرگ در خط حمله نیست، اما مشکل به وضوح فراتر از این است.

مشکلات بارسا عمیق تر است و باید در مدیریت ضعیف این ورزش در سال های اخیر جست و جو کرد. ترک لیونل مسی بدون هیچ فکری برای جایگزینی او، در کنار ویرانی عظیم اقتصادی باشگاه، هر برنامه کوتاه مدت یا میان مدت هر مدیری را به خیالبافی تبدیل کرده است. خبر خوب این است که این فاجعه بزرگ ربطی به سرمربی جدید ژاوی ندارد که در نیم فصل و در این شرایط سخت هدایت این تیم را برعهده گرفت. به همین دلیل اتفاقات شب گذشته در مونیخ آینده ژاوی را به خطر نمی اندازد و با وجود اختلافات فاحش بارسا و بایرن از هر نظر، ژاوی اعتماد به نفس و قدرت خود را حفظ کرده است.

تنها اشتباه ژاوی بالا بردن بیهوده انتظارات تیمش و ایجاد امیدهای واهی بود. اینکه تیمش بتواند در کوتاه مدت به نتیجه برسد. یک سوال تخیلی که توسط رئیس باشگاه خوان لاپورتا تقویت شد. در واقع مدیر باشگاه به جای احتیاط و پرهیز از تزریق خوش بینی کاذب، اشتباه ژاوی را تکرار کرد و در هر گفت وگو و مصاحبه ای به هواداران وعده های خیالی داد.

ببینید ژاوی و لاپورته در هفته گذشته چه گفتند: ما بارسلونا هستیم، غرور خود را روی زمین می گذاریم و چنین اظهاراتی فقط انتظارات غیرواقعی را در بین هواداران افزایش می دهد، در حالی که این یک واقعیت است. کاملا غیر ضروری بود.

باز هم، باخت به بایرن می تواند مفید باشد، زیرا موضوع باشگاه از این پس تغییر می کند و مدیران برای یک بار با واقعیت روبرو می شوند. از فریب دادن هواداران و دادن وعده های دروغین برای بردن جام ها و تاریخ سازی دست بردارید، بپذیرید و توضیح دهید که راه طولانی برای عبور از بیابان وجود دارد.

خبر خوب این است که شکست جدید زمانی رخ می دهد که باشگاه مربی با برنامه های بلندمدت و ایده های روشن را استخدام کند. خبر خوب این است که پروژه ژاوی از شب گذشته آغاز شده است، البته باید دید که آیا او اجازه کار خواهد داشت یا خیر.

امیدواریم مدیران هر از گاهی از شکست درس بگیرند و با ما هواداران به عنوان یک بزرگسال با دید بلندمدت رفتار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید