فهرست عمده تسهیلات و تعهدات 6 بانک منتشر شد


ساعت: 21:21
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885215

«فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته» 6 بانک به همراه فهرست تسهیلات و بدهی های عمده و تسهیلات غیرجاری صنعت و بانک اصلی منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس بند 1 بند «د» تبصره 16 قانون بودجه 1401 کل کشور مبنی بر لزوم انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات. و بدهی های کلان، تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداخت توسط هر یک از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات تسهیلات و تعهدات بانکی اصلی «فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته” 6 بانک به همراه لیست تسهیلات و بدهی های ثابت و ابزارهای غیرجاری بانکی صنعت و معدن قابل مشاهده است.

همچنین در تاریخ 23 تیرماه امسال بانک مرکزی تسهیلات و تعهدات 19 بانک و مؤسسه اعتباری اشخاص وابسته و همچنین اطلاعات «تسهیلات و تعهدات اصلی» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته» بقیه را منتشر کرد. بانک ها و موسسات اعتباری در مرحله انتشار است که دریافت و بررسی شده و طبق قانون پس از تایید و استانداردسازی منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است تعیین موارد انتشار اطلاعات مذکور به موجب مصوبه جلسه 31/3/1401 هیات پول و اعتبار در این خصوص که؛ مجموع خالص وجوه و تعهدات مربوط به تک تک ذینفعان یا اشخاص وابسته که مبلغ آن حداقل یک هزار میلیارد ریال بوده و به عنوان نمونه مشروط به تصمیم مندرج در قسمت اول بند «د» ذیل تبصره می باشد. (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور در نظر گرفته شده است.

در پایان خاطرنشان می شود این بانک در چارچوب احکام و مصوبات قانونی فوق، آمار و اطلاعات مربوط به «امکانات و بدهی های اصلی» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته» شبکه بانکی کشور پس از بررسی، تأیید و بررسی استانداردسازی، با در دسترس قرار دادن رکورد در پایگاه داده خود برای عموم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید