فهرست بدهکاران عمده 14 بانک دیگر نیز منتشر شده است


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823424

بانک مرکزی فهرست بدهکاران کلان 14 بانک دولتی و خصوصی را منتشر کرد و اعلام کرد: این فهرست با اطلاع سایر بانک ها به تدریج تکمیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بانک مرکزی امروز بر اساس اعمال ردیف 1 بند د- مفاد مقرراتی تبصره 16- تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال 1401 کل کشور، آمار اولیه تسهیلات و بدهی های کلان (از بانک های دریافتی تاکنون) در پایان مارس 1400 مطابق بند فوق درد.

بر اساس آن بند، انتشار این اطلاعات فصلی است و البته باید در تیرماه امسال منتشر شود، اما برای شفاف سازی هر چه بیشتر اطلاعات و آمار؛ این موضوع در دستور کار بانک مرکزی در ماه جاری قرار دارد.

اطلاعات منتشر شده تنها بیانگر دریافت تسهیلات و بدهی های کلان از شبکه بانکی است و عدم انجام این تعهدات در ادامه ستون اصل تسهیلات اعتباری غیرجاری قابل مشاهده است.

شایان ذکر است طبق فصل اول ماده 1 بندهای 1-8 – آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره 92/242553 مورخ 1392/08/16 تسهیلات و تعهدات کلان: ذینفع حداقل 10. درصد سرمایه مؤسسه اعتباری.»

این اطلاعات اولیه بوده و اقدامات مناسبی در زمینه نظارت و بهبود مستمر کیفیت آن انجام و رصد می شود.

در پایان تاکید می شود که تاکنون اطلاعات از 14 بانک دریافت شده و به تدریج جدول مربوطه همزمان با دریافت اطلاعات سایر بانک ها کاملتر می شود.

لیست بدهکاران عمده بانکی از 14 بانک به شرح زیر است:


بانک اقتصاد نوین


بانک مشترک ایران ونزوئلا


بانک پاسارگاد


پست بانک


بانک تجارت


بانک کارگران رفاه


بانک سامان


بانک سپه


بانک کرز الحسنه رسالت


بانک قرض الحسنه مهر ایران


بانک کارآفرین


بانک کشاورزی


بانک توریستی


بانک ملت

گفتنی است بانک های ملی، تجارت، صادرات، توسعه تعاون، مسکن، کشاورزی و پست بانک قبل از انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی از سوی بانک مرکزی، بدهکاران خود را معرفی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید