انتشار برای اولین بار در لیست بدهکاران عمده ۱۱ بانک دولتی


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821167

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور 11 بانک دولتی در انتشار فهرست بدهکاران عمده بانکی پیشقدم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان خاندوزی در گفت و گو با خبرنگار ساعت 21 امشب شبکه یک سیما که با موضوع انتشار لیست بدهکاران بدحساب با بدهی های بالای یکصد میلیارد تومان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که این وی گفت: فهرستی که بر اساس آن در قانون آمده است، «هنوز تکمیل نشده و جزئیات بیشتر در مورد زمان انتشار آن» آمده است. ، از دسترسی عمومی به بخشی از تأسیسات جلوگیری کرد.

هندوزی افزود: به همین دلیل در پایان سال گذشته رئیس جمهور دستور داد تا بانک ها در این زمینه پیشقدم شوند و فهرست بدهکاران معوق را منتشر کنند تا بدهکاران تشویق شوند تا نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند. نتیجه منابع در دسترس بانک ها نیز افزایش خواهد یافت.

هندوزی افزود: پیگیری های ویژه ای در این زمینه انجام شده است، به ویژه این تصمیم در قانون بودجه ذکر شده و در اولین جلسه نوروزی با مدیران عامل بانک های دولتی در وزارت اقتصاد، آنها از آنها خواسته شد که در این زمینه پیشگام باشند.”
وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه این میزان شفافیت در تاریخ بانکی کشور بی سابقه است، افزود: اسامی شرکت ها و افرادی که جزو بدهکاران کلان بوده اند فاش شده است و امیدواریم این امر به مطالبات کمک کند. بانک‌ها جمع‌آوری کرده‌اند و باید زمینه برای دسترسی بیشتر بخش‌های مردم اعم از تولیدکنندگان آگاه یا مردم عادی و خانواده‌های آگاه به منابع بانکی بیش از پیش فراهم شود.

هندوزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر گام بعدی دولت در ایجاد شفافیت در نظام بانکی کشور، گفت: گام بعدی، دقیق‌تر کردن این فهرست است و همانطور که اشاره کردیم، اکنون می‌توان این فهرست را با جزئیات بیشتری تکمیل کرد. به عنوان مثال در اینجا میزان دقیق بدهی های مشکوک بدهکاران کلان بانکی مشخص نشده است و ممکن است این سوال مطرح شود که چرا این اتفاق نیفتاده است؟ زیرا اختلافات حقوقی وجود داشت و امروز ریاست جمهوری نیز در هیئت دولت تاکید کرد که این اطلاع رسانی باید تا حد امکان دقیق باشد تا باعث محرومیت مردم و فعالان اقتصادی در این زمینه نشود.

وی گفت: پیام ما از این سیاست ارتقای حسابداری خوب و افزایش اعتبار در شبکه مالی و بانکی کشور است. ارز مبادله شد.

هندوزی افزود: در این زمینه اختلافات حقوقی بین حسابرسان شرکت ها و بانک ها به وجود آمد و از این رو برای اولین اقدام از بانک ها خواستیم پس از اخذ وثیقه، مبلغ دقیق بدهی را لیست کرده و میزان بدهی مشکوک الوصول افراد یا شرکت ها را تضمین کنند. در لیست.» خود را وارد کنید.

وزیر اقتصاد در خصوص اقدامات بعدی دولت و وزارت اقتصاد در این زمینه گفت: خدای ناکرده سایر بدهکاران بد بانکی که کمتر از 100 میلیارد تن بدهی دارند، در گام دوم و سوم و با همکاری خوب دستگاه های ذیربط. بانک مرکزی در این زمینه گفت: اقداماتی برای تسریع اصلاحات اقتصادی در کشور انجام خواهد شد.

هندوزی در پاسخ به این سوال که آیا بانک های خصوصی ملزم به تهیه و انتشار چنین فهرستی هستند، گفت: بر اساس تکلیف مقرر در قانون بودجه سال 1401، همه بانک ها موظف هستند این اطلاعات را در اختیار بانک مرکزی دولت اسلامی قرار دهند. و بانک مرکزی تجمیع کننده و نهایی کننده راه حل قانونی است، اما از آنجایی که ایده وزارت اقتصاد این است که دولت، دستگاه های دولتی و بانک های دولتی در تعهدات قانونی پیشتاز باشند، مدیران عامل بانک های دولتی بودند. درخواست کرد: در این مسیر پیشگام باشید که در این زمینه نیز همکاری کرد و ابتدا اصلاح ساکنان بانک های دولتی را آغاز کرد.

انتهای پیام/
منبع: شادا

دیدگاهتان را بنویسید