اطلاعات بدهکاران عمده بانکی تا پایان سپتامبر 1401 منتشر شد


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905906

بانک مرکزی فهرست دارایی ها و بدهی های ثابت جاری و غیرجاری بانک ها را تا پایان شهریور 1401 منتشر می کند که قابل بررسی نهایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در رابطه با بند 1 بند د تبصره 16 قانون بودجه 1401 کل کشور مبنی بر انتشار مانده تسهیلات و بدهی های کلان و اشخاص وابسته شبکه بانکی در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مصوبه اخیر هیات پول و اعتبار که تسهیلات و تعهدات آن بیش از هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات و بدهی کلان و اشخاص مرتبط تلقی می شود، فهرست اطلاعاتی «تسهیلات و بدهی های کلان» 18 و «اشخاص وابسته» 22 بانک و مؤسسه اعتباری تا پایان شهریور 1401 که در معرض بررسی نهایی است همراه با اطلاعات «تسهیلات غیرجاری کلان» به تفکیک منتشر می شود. هر بانک

شایان ذکر است اطلاعات تسهیلات مربوط و تعهدات اصلی سایر بانک ها و موسسات اعتباری پس از دریافت و بررسی نهایی منتشر خواهد شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد فهرست اطلاعات تسهیلات و بدهی های بانک های بزرگ که در پایان سه ماهه نخست سال جاری نهایی شده است به همراه اطلاعات تسهیلات غیرجاری کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط به تفکیک هر بانک، به روز شده و منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تسهیلات خرد و تعهدات 24 بانک و نهاد وابسته 25 بانک در سه ماهه نخست امسال اعلام شده است.

لازم به ذکر است، تعیین مصادیق انتشار اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان، تسهیلات کلان غیرجاری و اشخاص مرتبط بر اساس مصوبه جلسه مورخ 1401/03/31 شورای پول و اعتبار در این خصوص که; مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به هر یک از ذینفعان یا اشخاص وابسته که مبلغ آن حداقل یک هزار میلیارد ریال بوده و به عنوان نمونه مشمول تصمیم مندرج در قسمت اول بند «د» می باشد. طبق تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور تکمیل شده تلقی می شود.

لازم به ذکر است که اطلاعات تسهیلات و بدهی های کلان و اشخاص وابسته بانک ملی ایران در ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و پس از ارزیابی و بررسی نهایی امکان تغییر داده ها وجود دارد.

شایان ذکر است اطلاعات تسهیلات مربوط و تعهدات اصلی سایر بانک ها و موسسات اعتباری پس از دریافت و بررسی نهایی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید