پاکت مهر و موم شده ای که در مناظره ارائه شد، لیست بدهکاران کلان بانکی بود نه صادرکنندگان!

پاکت مهر و موم شده ای که در مناظره ارائه شد، لیست بدهکاران کلان بانکی بود نه صادرکنندگان!

روز جدید عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی به سخنان دیروز رئیس جمهور مبنی بر عدم انتشار اسامی بد بدهکاران واکنش نشان داد و نوشت که پاکت مهر و موم شده ارائه شده در مناظره، لیست بدهکاران کلان بانکی است نه صادرکنندگان!

عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود با عنوان یادآوری نوشت: اسامی در چند مرحله به طور رسمی به دستگاه قضایی ارسال شد. برخی از متخلفان بازداشت و برخی از ارزها بازگردانده شدند. تعداد زیادی ارز نیز در تعامل با صادرکنندگان محترم به چرخه اقتصادی بازگشته اند.

همتی همچنین می نویسد: «پاکت مهر و موم شده ای که در مناظره ارائه شد، لیست بدهکاران بانک بود نه صادرکنندگان!» اعلام عمومی اسامی افراد تنها با تشخیص و مجوز قوه قضاییه امکان پذیر است. جزئیات پیش از این به مقامات امنیتی و قضایی فاش شده است. امیدوارم حداقل وعده های اصلی در مناظره ها فراموش نشود».

این اظهارات همتی به سخنان دیروز رئیس جمهور اشاره دارد که گفت: زمانی که در قوه قضائیه بودم صحبت از بازگشت ارز صادراتی بود. آنجا اعلام کردم 27 میلیارد برنگشته است و باید پیگیری شود. نخواستند 4 نفر بد معرفی کنند و اسمشان را در یک پاکت در بسته بگذارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید