فهرست کالاهای مشمول ممنوعیت واردات در سال 1401 منتشر شد


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903401

سخنگوی وزارت امنیت فهرست کالاهای مشمول ممنوعیت واردات در سال 1401 را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید کلیباف سخنگوی صمت در خصوص اعلام فهرست کالاهای مشمول ممنوعیت واردات گفت: اقدامات زیادی برای حمایت از تولید داخلی در حال انجام است که ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری و لوکس یکی از این اقدامات است. “

وی افزود: در این راستا و با توجه به شرایط کشور، از سال 1396 بر اساس تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور، واردات اقلام غیر ضروری و لوکس شامل 1339 قلم کد تعرفه انجام شده است. ممنوع شده است. که بررسی های بعدی و لزوم به روز رسانی لیست را دنبال می کند.با اضافه شدن کالاهای تولید داخل، تعداد کالاهای مشمول ممنوعیت واردات در پایان سال ۱۳۹۶ به ۱۳۹۲ سطح تعرفه رسید.

وی با اشاره به اینکه فهرست کالاهای موضوع هر ساله با توجه به داخلی سازی محصول و سایر متغیرها و همچنین تقسیم بندی اقلام به کدهای تعرفه دقیق تر اصلاح می شود، گفت: در پایان سال 1397 تعداد کالاهای مشمول واردات ممنوعیت به 1519 ردیف تعرفه رسید و در سال 2019 به 1539 سطح، 1537 سطح در سال 1400 و 1552 در سال جاری رسید.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقلام ممنوعه گروه چهارم کالاها می توان به پوشاک، لوازم خانگی، محصولات کشاورزی محلی و لوکس و اقلام مصرفی غیر ضروری مانند آلات موسیقی اشاره کرد.

مشاور وزیر صمت افزود: علاوه بر این ممنوعیت های دائمی، در حال حاضر 766 ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت موقت هستند و فهرست این اقلام با توجه به درخواست تجار، نیاز کشور و نظر کارشناسی قابل توسعه یا محدود شدن است. نهادهای مسئول

قالیباف با اشاره به اینکه از سال 1396 ممنوعیت واردات این تعرفه ها بر اساس ضوابط در فرآیندها و سامانه های تجارت خارجی از جمله سامانه جامع تجارت، سامانه های بانک مرکزی و سامانه های گمرکی اجرایی شده است، گفت: فهرست تعرفه های ممنوعه برای تجارت. اپراتورها کاملاً واضح است و واضح است اما برای اطلاع عموم هم منتشر کرده ایم.

سخنگوی وزارت امنیت گفت که علاوه بر این ممنوعیت ها و برای اطمینان از استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخلی، برخی کدهای تعرفه با اقلام مشترک با اقلام مشابه تولید داخل نیز در جریان ثبت تدارکات مورد بررسی ثانویه و دقیق قرار گرفت.

در گروه کالایی چهارم، در مجموع یک هزار و 550 قلم کالای ممنوعه وارداتی شامل خیار و ترشی (خیار ریز)، انجیر خشک، گلابی، زردآلو، کنسانتره آهن، صابون حمام و توالت، گوشت اسب اعلام شده است. ، ماهی سفره، ماهی دندان و غیره.

گروه چهارم کالایی شامل کالاهای لوکس یا کالاهای مشابه تولید داخلی است که بر اساس تصمیم سران کشورها از سال 1396 و بر اساس اختیاراتی که به وزیر دفاع داده شده، ورود آنها به کشور ممنوع است.

گروه 27 کالایی شامل 600 کالا در فهرست کالاهای ممنوعه وزارت امنیت قرار گرفته است.

پرندگان تزیینی شامل قناری، مرغ عشق و فنچ، سگ و گربه معمولی، چغندر قند، نقاشی، نقاشی با مداد سیاه و غیره، نقاشی با مداد رنگی، کیسه خواب، چکمه اسکی و … از جمله کالاهای گروه 27 کالایی است که واردات ممنوع

دیدگاهتان را بنویسید