فیفا یورگن لوکادیا را نقره داغ می کند؟

فیفا یورگن لوکادیا را نقره داغ می کند؟

شنیده می شود که برای نشان دادن فوری بودن آن، لوکادیا مشکلاتی مانند قطع شدید اینترنت را ایجاد کرده است. فیلتر شدن شبکه های اجتماعی و ارتباطی، قطع ارتباط چند ساعته با خانواده، عدم توانایی در تبلیغ برند خود و سایر شرکای تجاری و همچنین ناتوانی در گشت و گذار و خرید چند روزه و چند ساعته در شهر از جمله دلایل فسخ و فوریت می باشد. وضعیت او محاسبه خواهد شد. البته وی با استناد به این مشکلات و فوریت شرایط در کشور، در شرایطی قرارداد خود را فسخ کرد که فیفا در زمان جنگ اوکراین چنین امتیازی را به بازیکنان لیگ خارجی نداده بود و 6 ماه پس از جنگ، فسخ آن منوط به رضایت بود. او این کار را با باشگاه ها انجام داد. البته لیگ در اوکراین تعطیل شد و بازیکنان خارجی از کشور خارج شدند اما از نظر باشگاه پرسپولیس شرایط به گونه ای نبود که خارجی های لیگ ایران حق فسخ یک طرفه داشته باشند.

اکنون که بحث تجدیدنظر پرسپولیس از مهاجم هلندی مطرح است، گفته می شود فیفا هیچ بیانیه ای در خصوص وضعیت ایران نداده و به همین دلیل این باشگاه امیدوار است که محرومیت لوکادیا غیرقانونی تلقی شود. نکته جالب اینکه فسخ یک طرفه لوکادیا به حدی بود که رسانه های هلندی احتمال محرومیت 4-6 ماهه و پرداخت غرامت را به این بازیکن گوشزد کردند. ظاهرا باشگاه پرسپولیس کتباً این تخلف را به این بازیکن و نمایندگان قانونی وی اعلام کرده و احتمالا مکاتباتی با فیفا داشته و بر خلاف اخبار منتشر شده، در تاریخ پایان مرخصی 48 ساعته برای وی بلیت برگشت تهیه کرده است. ، تا هیچ بهانه ای برای بازیکن نباشد.

البته چند موضوع به صورت جدی مطرح شد; به عنوان مثال چرا باشگاه با جدایی او موافقت کرد و مشکل مجوز خروج او را حل کرد با وجود اینکه احتمال عدم بازگشت لوکادیا را در نظر گرفت؟ چرا به دلیل اصرار لوکادیا و حضور مکرر او در فرودگاه نامه کتبی به باشگاه داده شد که او را ترک کند با وجود اینکه دلیل خروج او حل مشکل خانوادگی بود نه شرایط خاص ایران؟ آیا باشگاه می خواست او را خلع سلاح کند؟ آیا لوکادیا حداقل نمی توانست و نباید در دربی بازی کند و بعد برود؟ از آنجایی که بقیه خارجی های حاضر در لیگ برتر ایران از کشور خارج نشده اند، اقدام او موجه است؟

نکته اینجاست که لوکادیا کمتر از نیم فصل بازی کرد، بیش از دو برابر مبلغ قراردادش را در آلمان دریافت کرد و با مصدومیت دیاباته ایران را ترک کرد. با در نظر گرفتن این شرایط، باشگاه پرسپولیس امیدوار است که فیفا در این مورد عادلانه و نه سیاسی رای دهد.

دیدگاهتان را بنویسید