قابلیت حذف مصاحبه از شرایط صدور جواز کسب


ساعت: 18:58
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883635

هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار به دنبال حذف مصاحبه از شرایط جواز کسب است تا از سوگیری سازمان انجام مصاحبه جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری اقتصاد و دارایی (شادا)، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور پروانه کسب به دلیل اینکه ملاک رد و پذیرش متقاضیان مشخص نیست و دارای طلایی است به دنبال حذف مصاحبه از شرایط صدور کلیه مجوزها است. امضاء .
امکان اعمال سلیقه سازمانی که مصاحبه را انجام می دهد از دیگر دلایلی است که بر اساس آن امکان حذف مصاحبه وجود دارد چرا که ممکن است فواصل مصاحبه نامنظم و دیرتر باشد یا برای برگزاری آن صف تشکیل شود. بعداً امکان خرید و فروش خطوط صف وجود دارد.
ضمناً معمولاً برای مواردی که مصاحبه به عنوان یکی از شروط صدور پروانه کسب در نظر گرفته می شود، کلاس های آموزشی برای مصاحبه نیز تشکیل می شود که مفسده دارد و معمولاً سؤالات آزمون مصاحبه از روی کتب مطرح می شود. مدیران سازمان مربوطه
مرکز پایش بهبود محیط کسب و کار حذف عبارات امضای طلایی مبهم از کلیه مفاد کسب و کار را پیگیری کرده و تاکنون با مصوبات کمیسیون مقررات زدایی و تسهیل امور بازرگانی، اکثر شروط و فیلدهای مبهم طلایی امضا را حذف کرده است. با اعلام این مرکز 80 درصد پیشرفت در پیشبرد این هدف دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید